Aan- afmeldformulier...

Kan iemand mij vertellen hoe ik het makkelijkste/beste een formulier voor het aan- en afmelden van een nieuwsbrief kan maken? Zonder het gebruik van PHP! Wil nl. niet echt lukken... :x (Programma waarin de site wordt gemaakt is Dreamweaver/Fireworks.)

greetz! :?

Ik ben bang dat je toch niet om PHP of een andere CMS-taal heenkomt.....

Waar je eens moet kijken is www.hotscripts.com
Zelf snap ik ook helemaal niets van PHP, maar daar kun je zeer veel soorten formulieren downloaden en zelf implementeren in je site. Maar het blijft lastige materie… eventjes een formuliertje maken is er niet bij helaas.

thanx voor de tip! 8)

Idd best wel lastig om zoiets voor elkaar te krijgen… PHP is niet actief, maar misschien moet ik dan maar even regelen dat het wél gaat werken…

Als er nog meer tips zijn…welkom! :lol:

Als het niet gaat om een heel groot klantenbestand zou je misschien kunnen voldoen met een mailformulier 'ja ik meld mij aan voor de nieuwsbrief'. Dan krijg je dus gewoon een mailtje waar de gegevens van die persoon instaan. Je moet dan zelf het emailadres toevoegen in een klantenbestandje...

Maar dat werkt eigenlijk alleen wanneer je niet zoveel aanvragen binnenkrijgt. Anders kun je het handmatig niet verwerken lijkt me.

[quote:e95de86b46="MacBjorn"]Ik ben bang dat je toch niet om PHP of een andere CMS-taal heenkomt.....[/quote:e95de86b46] Moet je natuurlijk niet je eigen termen gaan creeren. Hoe creatief het ook mag zijn, een CMS-taal bestaat natuurlijk niet. Zoiets heet gewoon een backend of scripting language.

Nu even ontopic:
Kijk op hotscripts ook eens bij de cgi scripts.
Elke host biedt wel de mogelijkheid iets met cgi te doen en wellicht zijn er wel cgi scripts die dit soort zaken zonder database af kunnen handelen.

Misschien is [url=http://www.yourmailinglistprovider.com/nl/index.html]dit[/url] iets. Een gratis E-millisting met de bijbehorende opt-in en -out mogelijkheden. Werkt goed en heeft duidelijke NL handleiding. In ieder geval gratis te proberen...

Het wordt wel een groot klantenbestand, dus zo'n mailtje is niet echt handig nee...

Als Listserver wilde ik graag Majordomo gebruiken, de vraag is nu alleen nog: Hoe krijg ik dat nu gekoppeld aan mn aan- en afmeldknoppen in Dreamweaver? Majordomo is al geactiveerd.

Goeie tip trouwens van die cgi scripts! Loop vast nog wel vaker tegen dit probleem aan… :cry:
Zal straks es ff gaan kijken op de site…

:apple:

Majordomo is wel degelijk maar ook wel heel erg kaal... Of er moeten dingen radicaal veranderd zijn de afgelopen 3 jaar.

Ik gebruik subscribe me light. [/url]http://www.siteinteractive.com/subscribe/[url]

Misschien is het wat voor je. Simpel, maar, voor mij, doeltreffend.