Aan allen die bruine lettertjes hebben op een flatpanel

Zij die hiervan geen last hebben, hoeven dit verder niet te lezen. 8)

Voor alle anderen heb ik hier dé oplossing die ik gevonden heb na veel bellen met Apple Care, posten op dit forum en zelf experimenteren: in ‘systeemvoorkeuren > algemeen’ stel je het anti-aliasingniveau (beneden) in op ‘standaard - beste voor CRT-beeldschermen’ en alle lettertjes worden weer mooi zwart. Als je dit instelt op ‘gemiddeld - beste voor flatpanel’ (wat mij logisch lijkt) keren de oranje, bruineachtige i’s en l’s terug.
Ik post dit bericht omdat ik ondertussen vernomen heb dat er meer flatpanel-bezitters met dit probleem zitten.

Ja, vreemd is dat, toen ik de mijne net had, zag ik dat hij op standard crt stond, en dacht, dat kan niet de bedoeling zijn, maakte er flatpanel van en kreeg gekleurde "ghosts" om mijn kleine lettertjes. Toen maar weer op crt gezet. (verwisselde namen, lijkt het). Jammer dat ik je probleem niet eerder ben tegengekomen. Raar foutje.

Dit is geen fout of bug, dit is een bewuste keuze. Het is namelijk een truuc die subpixel antialiasing heet, en die de scherpte van letters verhoogt op TFT schermen. Als bij-effect verschijnen er gekleurde randjes aan de letters.