Aan/uit knop is een beetje brakjes....

Hi,

Sinds vandaag is de aan/uit knop van mn powerbok iet wat brakjes.
Ik wilde hem aanzetten en hij deed niets, pas na een aantal keer (flink hard) drukken ging de machine eindelijk aan.

Nu voel ik er niet zoveel voor om hem te laten maken, kost waarschijnlijk weer klauwen vol geld, geld wat ik niet heb :frowning:

Daarom is mijn vraag, kun je hem ook via het toetsenbord ofzo aanzetten? Of zijn er andere oplossingen om dit probleem te verhelpen (naast de mac continu aan te laten staan)?

Ik heb hetzelfde probleem bij mijn nieuwe PowerMac G4, vanaf het begin al zo geweest.. Ik zet mijn computer aan via het beeldscherm.. maar volgens mij kan jij ook de toets-combinatie Cntr.+Eject gebruiken om de computer aan te zetten.

Adriaan,ken iemand die dat ook met z'n G4 1,25 heeft gehad,knop is uiteindelijk door Apple vervangen. :(

Als het bij een nieuwe mac is zou ik het zo en zo laten vervangen. Ik vind dat je toch wel mag verwachten dat de aan/uit knop het gewoon doet :)

Ik zal de volgende keer eens proberen op te starten ctrt+eject, dank voor de tip…

Ben ik 'm weer een week kwijt?

Ja dat is ook weer zo. Misschien als je op vakantie gaat??

ctrl+eject doet trouwens niets op de PB. Dan maar een paar keer op die knop rammen :roll:

gewoon opsturen die handel, strax zeggen ze nog dat je de boel geforceert hebt

Heb je dat nu tegen mij of Adriaan???

Draai je X op je PB? dan gewoon niet meer uitzetten... lekker laten slapen! Snel je PB kunnen opruimen en weer aan het werk kunnen... Ik heb de aan en uit knop van mijn iBook bv maar misschien 10 x gebruikt en ik heb deze al ruimt anderhalf jaar....

[quote:080b61f503="meneer de koekepeer"]Hi,

Sinds vandaag is de aan/uit knop van mn powerbok iet wat brakjes.
Ik wilde hem aanzetten en hij deed niets, pas na een aantal keer (flink hard) drukken ging de machine eindelijk aan.

Nu voel ik er niet zoveel voor om hem te laten maken, kost waarschijnlijk weer klauwen vol geld, geld wat ik niet heb :frowning:

Daarom is mijn vraag, kun je hem ook via het toetsenbord ofzo aanzetten? Of zijn er andere oplossingen om dit probleem te verhelpen (naast de mac continu aan te laten staan)?[/quote:080b61f503]

Is 't inmiddels opgelost Koekepeer? Mijn fonkelnieuwe powerbook heeft hetzelfde probleem en ik ga er mee terug. Errug vervelend. :evil: