aan/uit schakelaar stuk0help!

IK heb vandaag een Pioneer DVD-rw enz.... in mijn emac gezet. Nu is daarbij het zwarte stekkertje van het snoertje van de aan/uit schakelaar kapot gegaan. En gaat mijn maccie niet meer aan dus. Weet iemand of zoiets te bestellen is? Of iemand het kan maken? Of is ergens een schemaatje? Trouwens een klein snertsnoertje zeg! Anyway, kan iemand helpen/adviseren?

klinkt makkelijk, toch gewoon effe een nieuw draadje erin leggen...

of ik begrijp de vraag niet goed…

Ja zo makkelijk dacht ik dus ook dat het was. Maar dat snoertje zit dus binnenin aan de schakelaar vast, en de andere kan (daar gaat het om) zit zo'n 2 cm binnenin de computer zelf. Met een punttangetje het stekkertje erin prutsen dus, terwijl die buitenhuls er omheen zit. Daar is het dus meer stuk gegaan. Verder ben ik niet zo'n techneut, zo'n snoertje moet ik dus ergens nieuw kopen(liefst een wat langere dan deze) of laten maken. (?)

Het is inderdaad een klein pokke pruts kabeltje. Ik heb pasgeleden ook in een eMac een DVD writer ingebouwd. Had gelukking in de service manual gelezen dat je goed moet oppassen met dat kabeltje en heel voorzichtig te werk moet gaan. Maar dan nog was ik blij dat ik een extra paar handen had om te helpen.

Als de stekker zelf niet kapot is, maar alleen de kabels los zijn getrokken kun je proberen om de pennetjes uit de stekker te peuteren. Met een speld moet zoiets wel kunnen lukken. Dan kun je daarna weer de draadjes aan de pennetjes solderen en weer in de stekker duwen.

Is de stekker echt kapot, dan kun je bijvoorbeeld contact opnemen met Card services of een Apple dealer. Die kunnen het kabeltje misschien voor je bestellen.

inmiddels met een hoedenspeld en een heeel klein schroevedraaiertje de boel weer goed gekregen, 14 liter zweet, 1 opengehaalde vinger en een doossie valium :evil: en het zat vast. En de dvd writer ook. Vreemd trouwens, ik kocht een Pioneer dvr-A07XLA voor 89 euri en die werkt uitstekend en nog op 8 speed ook! osx panter herkent hem gewoon als een pioneer dv107 maar hij werkt als een 8 speed. Lezen, branden en prima interface met IDVD. Zal toch een nieuw snoertje moeten scoren, je weet maar nooit.

[quote:668dcc2b29="macpro"]Het is inderdaad een klein pokke pruts kabeltje. Ik heb pasgeleden ook in een eMac een DVD writer ingebouwd. Had gelukking in de service manual gelezen dat je goed moet oppassen met dat kabeltje en heel voorzichtig te werk moet gaan. Maar dan nog was ik blij dat ik een extra paar handen had om te helpen.

Als de stekker zelf niet kapot is, maar alleen de kabels los zijn getrokken kun je proberen om de pennetjes uit de stekker te peuteren. Met een speld moet zoiets wel kunnen lukken. Dan kun je daarna weer de draadjes aan de pennetjes solderen en weer in de stekker duwen.

Is de stekker echt kapot, dan kun je bijvoorbeeld contact opnemen met Card services of een Apple dealer. Die kunnen het kabeltje misschien voor je bestellen.[/quote:668dcc2b29]

IS de service manual ergens te vinden van de eMac 1,25 Ghz.?

Ik weet niet of het de 1,25 GHz versie is: [url=http://www.whoopis.com/computer_repair/eMac_ati_graphics.pdf]eMac[/url]

[quote:4d2044542b="macpro"]Ik weet niet of het de 1,25 GHz versie is: [url=http://www.whoopis.com/computer_repair/eMac_ati_graphics.pdf]eMac[/url][/quote:4d2044542b]

Dit is nog niet van de 1,25 Ghz. versie maar wellicht zijn er niet veel veranderingen :wink:
Bedankt voor je moeite.