Aan/verkoop advies MacBook Pro

Beste OMT’ers,

Graag jullie expert opinie’s, waarvoor nu reeds dank.

Ik overweeg mijn 13" MacBook Pro (Retina,13", Late 2013, 2,6 GHz, 8GB, 500 GB SSD) te vervangen voor een 15" (nieuw) model. Huis, tuin & keuken gebruik, geen zware applicaties. Onder het mom van “dat houdt beter zijn waarde”, ben ik helaas wel zo’n fanaat die graag het beste, snelste etc aanschaft.

Wat is mijn beste optie om de 13" snel, maar ook voor een reële prijs te verkopen en waar kan ik op rekenen als opbrengst?

Wat zou jullie advies zijn voor een nieuwe 15" machine?

Jullie feedback wordt gewaardeerd.

Mét garantie is deze macbook voor circa 1150 euro te koop via een professionele aanbieder op www.tweedehandsmac.nl . Je kunt daar zelf ook je a aanbieden

De jouwe heeft echter als voordeel dat er een 500GB ssd in zit… dus ik vermoed dat een euro of 1000-1100 geen onredelijke prijs is

op basis van

kom je op deze uit: Apple MacBook Pro 15,4" Retina (2015) 2,5GHz 512GB

Advies verkoopwaarde:

Bron mac2sell.net

Veel dank voor jullie input!

Ik ben al vele jaren gewend om (online) in de Apple Store te kopen. Door de link naar tweakers begin ik daar een beetje aan te twijfelen. Maar ik hoor ook verhalen dat in andere webshops soms oudere modellen worden aangeboden. Iemand ervaring met Redcoon?

De Mac2sell informatie klopt niet… het is een Retina en geen pro… er zit geen superdrive in een Retina (Maar op die site kun je dit niet uitschakelen…suf)

Voorts, als het om de MPB13 Mid 2012 zou gaan met superdrive en een 500 GB SSD is de genoemde prijs nog belachelijker…

Deze komt (m.u.v. de abusievelijke superdrive) dichter in de buurt…

ik blijf hoe dan ook bij mijn schatting van 1000-1100 euro

Kopen kan prima bij de Apple (Online) store, alleen is de prijs daar duidelijk wat hoger dan bij sommige van de andere aanbieders… sterker nog: als je kiest voor een op zich prima aanbieder als Central Point (geen aandelen hoor) dan is het prijsverschil * zo groot dat je er bijna 3 jaar AppleCare bij kunt nemen voor een prijs die dan uiteindelijk amper hoger is dan bij de Applestore

*als de prijs op tweakers zou kloppen dan… op de site van CP is ie 2650 euro, en dan ik het verschil plots minder groot… ach ja

Excuseer, niet goed gelezen. :angel:

Dit zou het dan moeten zijn. Geen idee hoe je op 850 uitkomt, maar er zit toch meer dan 256 MB geheugen in…

Ik ben benieuwd wat je ervoor krijgt. De hier genoemde prijzen vind ik absurd hoog, en ga je er op marktplaats zeker niet voor krijgen.

De waardes die er worden berekend zijn veel te hoog. Die ga je er nooit voor krijgen.
Wil je serieus verkopen, dan zul je een eerlijke prijs moeten vragen. Marktplaats is een uitstekende bron, kijk ook naar de tijd dat de advertentie er al op staat.