aanduiding in mail

Hoi

Ik had een vraag. In mijn mijn mail-applicatie (mail van apple) geeft hij aan adressen soms een aanduiding. BV: mijn emailadres op mijn werk heet ipv ‘janjansen@hotmail.com’ gewoon ‘werk’. Ik vind dit zelf wel makkelijk want in plaats vanhet hele adres in te typen hoef ik alleen maar ‘werk’ in te toetsen. Nu krijg ik allemaal vragen van mensen die als emailafzender alleen de aanduiding ‘werk’ zien. Dat is dus niet de bedoeling.
Is er een manier om dat te veranderen?

alvast bedankt voor de moeite!

Je moet een duidelijkere naam opgeven in je account voorkeuren. Ik heb gewoon mijn initialen en mijn achternaam gebruikt, dan is het direct duidelijk voor iemand die mijn mails ontvangt. Eventueel zou je de bedrijfsnaam er ook nog bij kunnen zetten.

Hoi

Ik heb het dus inmiddels in mijn accountvoorkeuren veranderd, en ik heb nu een andere naam voor het account.
Toch komt soms de oude naam nog langszeilen als ik een nieuw aangemaakte mail stuur.

ik snap er niks van?

Misschien moet je het Adresboek even doorlopen en verwijzingen naar je oude naam verwijderen.

dank voor je reactie

Ik heb geen verwijzingen naar mijn naam in het adresboek staan.

Wel heb ik natuurlijk allerlei oude mailtjes met die verwijzing erin. Die kan ik echter niet weggooien want die wil ik bewaren.
Er zou toch een andere oplossing moeten zijn?

groet

rogier