Aangifte 2008 voor Mac

Sinds afgelopen maandag is het digitale aangifteprogramma 2008 voor alle (gangbare) besturingssystemen verschenen. Na het downloaden van de Mac-versie, bleek dat ik het programma niet kan opstarten. Het icoon stuitert een aantal keer in het Dock, maar verdwijnt dan weer.

Meer mensen hier last van? Draai MacOSX Leopard 10.5.6 op een MacBook late 2007.

Link:
http://www.belastingdienst.nl/particulier/aangifte2008/aangifte_2008/aangifte_2008-05.html

Hier geen problemen

edit:
ik werk op een MBP (mid 2007)

Hier ook geen probleem

Daar heb ik ook last van. Het is een PowerPC programma, maar ik kan deze niet openen op mijn MB :cry:

als je bij 'toon info' 'open met rosetta' aanvinkt, lukt het dan wel?

Dat staat er bij mij niet eens, dat is ook het rare...

Op mijn MBP werkt het prima.

Geen probleem op witte Intel iMac met 10.4.11.

Hij start prima op. Heb nog niets ingevuld. Ik mag aannemen dat dit naar behoren werkt. Ik werk met een iMac met OSX 10.5.6.

Rosetta wordt toch 'mee' geinstalleerd met Leopard of moet je dit apart installeren?

Hier geen problemen, en ik heb 10.4 op een ibook g4 met 512 ingebouwd mb. Rosetta wordt volgens mij standaard meegeleverd.

Ik had ook problemen met het openen van de diverse belasting programma's

oplossing die ik gevonden heb:

Met de rechtermuisknop op aangifte 2008 klikken
kies de optie ‘show package’ een nieuw scherm opent zich
klik op de folder ‘Contents’
klik op de folder ‘MacOs’
Je ziet nu de een file genaamt ‘aangifte 2008’, dit is een terminal file

Open nu het programma aangifte 2008 op de normale manier vervolgens dubbel klikken op het terminal file ‘aangifte 2008’
Na enkele seconden opent het welbekende scherm zich.

Dit werkt bij mij.

Ik heb MacOs 10.5.6

succes,
Bart

[quote:c902b96096="Bart39"]Ik had ook problemen met het openen van de diverse belasting programma's

oplossing die ik gevonden heb:

Met de rechtermuisknop op aangifte 2008 klikken
kies de optie ‘show package’ een nieuw scherm opent zich
klik op de folder ‘Contents’
klik op de folder ‘MacOs’
Je ziet nu de een file genaamt ‘aangifte 2008’, dit is een terminal file

Open nu het programma aangifte 2008 op de normale manier vervolgens dubbel klikken op het terminal file ‘aangifte 2008’
Na enkele seconden opent het welbekende scherm zich.

Dit werkt bij mij.

Ik heb MacOs 10.5.6

succes,
Bart[/quote:c902b96096]

:-)hahaha leuker kunnen ze het niet maken, wel …

Was dr vorig jaar niet ook zoiets? iets met permissies en de plek waar het bij downloaden terecht kwam?

Henk

Maar anyhoe...

Kan iemand mij vertellen hoe is IB 2008 aan de praat krijg OF Rosetta aan de gang krijg c.q. geïnstalleerd krijg? Als ik :apple:+I doe, zie ik nog steeds geen optie “Openen met Rosetta” of iets van die strekking… :?