Aankoop advies (ervaringen ...)

Met men ADC discount wil na de Apple Expo een deftige pb kopen die paar jaar meekan.

Als student heb ik gisteren men Mac Mini verkocht omdat ik echt wel een laptop nodig heb.
En zit met paar grote webprojecten op komst, moet dus kunnen gaan presenteren

Nu wil ik graag jullie mening/ervaringen over het volgende wat ik zou bestellen.

• PowerBook G4 15" 1.67GHz SuperDrive
    ATI Mobility Radeon 9700 128MB dual
    AirPort Extreme Card
    Backlit Keyboard & Mac OS
    100GB Ultra ATA drive
    8x SuperDrive
    1GB DDR333 SDRAM

• Crumpler Sticky Date - donkergrijs/rood/lichtgroen

• Crumpler The Slip (15 inch) - olijfgroen

Van die crumpler bags weet ik niet echt hoe groot die zijn.
Er zou een PB15" & IBM R51 (15") in moeten kunnen met adapters …

Alleen weet ik nog niet wat van muis
a) Apple draadloze bluetooth muis
b) Apple Mighty Mouse

Advies aub :innocent:

Wel, ik heb een PowerBook... Om wat naukeuriger te zijn de 15", met een 1,67Ghz processor, 512mb ram en 64mb videokaart...

Ik ben er super super tevreden over!
Vandaag heb ik met de post mijn Mighty Mouse en Tucano Second Skin aangekregen en nu is het nog beter!
Ook heb ik vandaag een latje geheugen van 1GB bijbesteld, weet wel nog niet wanneer het hier gaat zijn!

Jou samengestelde pb vind ik goed, de 15" is de ideale maat, breedbeeld, en toch draagbaar. Die dvd-brander werkt super snel, een volledige dvd-film branden in juist 6min! En blijft nooit hangen!
Maar alleen jou optie voor die betere beeldkaart zou ik niet doen!
Of het moet zijn dat je van plan bent de 30" Cinema Display aan te schaffen!

Zeker als je hoofdzakelijk webdesign en zo doet, heb je het zeker niet nodig!

Qua geheugen zou ik ook zeker voor die 1gb gaan, ik het nu een latje bijgekocht van 1gb (1,5gb in totaal dus) omdat er niet zoveel verschil was tussen 512 en 1gb! Alle, het bleef betaalbaar!

Ik heb altijd safari, ie, mail, adium, adresboek, ical, dreamweaver mx2004, photoshop cs2 en iTunes open staan! En dat gaat eigelijk nog supervlot, alleen soms wisselen tussen progjes, of grote photoshop-taken duren wat te lang!

Ook voor je muis, ik zou zeker niet voor de bluetooth versie gaan!
Want - die 2 e muisknop vind ik gewoon noodzakelijk, zeker bij webdesign en fotobewerking
- met bluetooth verbruikt je pb meer (kleinere autonomie)
- in je muis moet je ook ongeveer om de 3 weken nieuwe pillen steken!
- en de muis is stukken zwaarder!

Voor de behuizing raadt ik zeker een goede tas aan!
Ikzelf het een eastpack rugzak, geen speciale notebooktas, maar ik vind dit een supermooie rugzak, dus heb ik er vanonder een stevige mouse-bodem ingemaakt!
En zoals hierboven staat, heb ik een tucano second skin!
Zo nog het oude model op, met in het midden “PB 15”
Ik heb hem in het rood, mijn vriendin (12" pb) in het zwart!

ik zou gewoon voor de standaard geheugenmodule gaan en dan zelf ergens goedkoper een 1G latje bestellen en die er zelf inknallen. scheelt je waarsch een hoop cash. en die crumpler slip moet je ff goed wassen eerst! anders gaattie onwijs afgeven op je PB en worden je toetsen enzo ook olijfgroen! verder goeie keuze, PB's zijn superrelext!

Veeelste duur dat RAM bij Apple. Voor €115 heb je um bij http://www.mailamac.nl

:smiley: Dat ga ik tenminste doen, want ik ga me er ook eentje kopen na de expo, precies dezelfde setup.

Ik koop het mijn bij de locale pc-boer! Hier is mijn offerte!

[img:d255e33c75]http://ruben.eksel.be/Images/offerte.pdf[/img:d255e33c75]

En kingston=levenslange garantie hé!

Wauw, thx voor het advies.

Het geheugen zal ik dus wss ook niet via apple kopen.
Dus standaard 512Mb en 1gb bijsteken, dus 1,5gb RAM, wouw :lol: (kom van 512mb bij mini, 768mb iMac paps.

Alleen jammer bij mailamac €18 kosten naar .be .
Nu eens geïnformeerd it-pro gent, es kijken hoeveel ze daar vragen voor studenten.

Kwa grafische kaart, tjah, ik zou ook wat willen gamen als ontspanning als ik ooit eens tijd en games heb :lol: maar staat nog niet vast.

Kwa mouse, ik ben ook nogal negatief over draadloze muizen, maar ik denk dat ik toch nog eens eerst die mighty mouse zal testen op Apple expo

[quote:e4fac06d60="DEform"]Ik koop het mijn bij de locale pc-boer! Hier is mijn offerte!

[img:e4fac06d60]http://ruben.eksel.be/Images/offerte.pdf[/img:e4fac06d60]

En kingston=levenslange garantie hé![/quote:e4fac06d60]

Ik zie die pdf file niet op het scherm in het forum, maar wel als ik hem open in een nieuw venster.
Vreemd…
:?

Idd gek ja! Ik zie hem wel in het forum!

Maar heb je Tiger? Want da is een optie bij safari… Elke pdf die ik nu online open toont safari!
Is soms handig, maar soms ook ferm vervelend!

1gb geheugen

ItPro : €290
MailAMac : €158
Apple : €505 :sealed:

Weet iemand met welke post ze verzende bij MailAMac naar België ?
Met de gewone post of tnt/ups soort dingen ?