Aankoop advies iBook > Tweedehands

Ik kan via een kennis een laptop kopen met de volgende specs :

Ibook, G3 500mhz, 128mb SDRam, 10 GB HD, CD/DVD speler.

Nu is mijn vraag, kan deze machine draaien op MAC OS X/PANTHER?
En zijn er nog UPGRADE mogelijkheden met betrekking tot het
verbeteren van deze machine?

Als jullie nog adresjes weten welke type(s) of waar ik 512mb Geheugen, CD/DVD-writer
etc voor deze machine kan aanschaffen hoor ik dat graag.

Alvast bedankt.

Ik heb zelf een ibook 600 en dat werkt allemaal prima. Wel is het inderdaad aan te raden om er 512 mb bij te prikken. Dat levert een aanzienlijke snelheids winst op.

MailaMac is een prima winkel voor allerlei hardware…

Gr.

Ray

ja, Ray heeft gelijk, dat extra geheugen is echt nodig.

Bel mailamac op. Zij weten wat je nodig hebt.

O ja de machine draait niet op OSX maar OSX op de machine :wink:

Veel plezier met je iBook

Met wat geheugen (minstens 512 erbij) gaat dat best lukken ja. Panther draaid in mijn ogen best goed op die oude iBooks in tegenstelling tot Jaguar. Als je er echt een goede deal mee kunt maken zou ik er voor gaan, maar als je even op 2dehandsmac of andere 2dehands Apple sites kijkt voor een iBook 600 zou ik die toch overwegen.

De 500 heeft een 66mhz Bus. De iBook 600 heeft een 100mhz bus en dat merk je best. Ik had de bus geoverclocked naar 100mhz en dat voelde je wel, de iBook voelde toen niet afgeremd.

Er zijn 2 verschillende 600 versies de late 2001 met ati 128 mobility en de mid 2002 met een Radeon. Als het goed is heeft de Radeon ook nog eens 16Mb dus werkt Quartz Extreme daar wel op.

Dus zoals ik al zei, is het echt een hele goede deal neem dan de iBook 500. Zo niet kijk dan naar een iBook 600, lieftst met Ati Radeon.

ik draai panther op een iBook met 300mHz en 96Mb geeugen, meer geheugen is wenselijk, maar het draait prima!

Andreas

Ik draai Panther op een 500 Mhz iBook met 384 MB RAM. Geen problemen mee. Je zou wel eens naar de batterij kunnen kijken, en misschien vervangen. Deze iBook moet onderhand zo'n drie en een half jaar oud zijn, en de batterij zal redelijk aan het eind van z'n levensduur zitten.

Whymme

Wat ook belangrijk is bij iBooks500 is het scherm. Kijk even of hij binnen de serie valt met mogelijke problemen met het scherm (staat op de site van apple) want hoewel apple deze reparatie gratis verricht is het toch heel vervelend als het alsnog gebeurt

Gans, hoe en waar kan ik dat controleren? Ik kan deze Ibook van mijn vriend kopen voor 350 euro. Is dat een goede prijs voor een G3 500 mhz? Laat het mij maar horen, alvast bedankt.

Volgens mij is dat een best een heel aardige prijs... persoonlijk zou ik er 300 voor over hebben, omdat er ook nog RAM bij moet.... en als ik voor 100 euro meer een 600 versie kon vinden, dan ging ik daarvoor.

En wat zouden jullie over hebben voor een IBOOK 900mhz / 40GB / CD-RW/DVD drive / 256 mb geheugen?

Ik kon mij herinneren dat er vroeger een engelse of duitse site was, waar je de restwaarde of de huidige taxatiewaarde van oude macs kon zien in een lijstje. Wist je altijd of de vraagprijs te duur was of niet. Weet iemand welke site ik bedoel?

http://www.macnews.de/index.php?_mcnpage=6752

Staan de andere iBooks ook gelijk bij.

PUGNAX THXXX!!!! Die was het ja.. gelijk bookmarken.... oh, was is dit forum toch fijn :D

Graag gedaan reaction.

Mijn goede daad voor de dag is weer binnen…

PUGNAX +1 :D Mensen helpen is altijd goed, als ik kan, zou ik het ook doen.