Aankoop all-in-one

Yeets

Na het WWDC zou ik me mijn eerste Mac, iMac G5 20inch, kopen, nu zou ik, omdat ik een ADC-account heb en van de korting wil genieten, ook een all-in-one willen kopen. Deze moet kunnen printen (liefst snel), scannen en kopiëren.
Nu heb ik totaal geen idee van wat goed is in combinatie met de Macintosh. Ik kijk ook niet naar een bepaald merk, maar hij moet wel goed met OSX functioneren zodat ik niet te veel beperkingen en problemen heb.

Enkele voorwaarden:

• Zuinig in verbruik
  • Moet foto’s kunnen afdrukken (niet heel veel)
  • Scherpe afdrukken
  • Prijs: ong. €200

Hebben jullie enig idee van wat goed is op de markt en wat niet? En raden jullie mij aan om een all-in-one te kopen of toch 2 aparte machines?
Gelieve er ook bij te vermelden waarom deze.

Bedankt!

een brother DCP-310CN is zelfs netwerk klaar en wordt met apple drivers geleverd, heb er een bij mijn nonkel gezet in pure windows omgeving en is echt een heel compact en handig machientje

Het hangt er vanaf welke kwaliteit je wenst. Ik heb mij een super goedkope All-in-one gekocht van HP in de Aldi (<100 euro). Ben er zeer tevreden over. De prijs van de inkt betaal je natuurlijk wel veel geld. Als je toch via Apple wilt kopen dan mag je zeker zijn dat alle All-in-ones op hun webstore Mac OS X perfect ondersteunen. Indien je een ander model koopt kan je dat altijd raadplegen op de website van de fabrikant.

Mijn ervaring met HP printers & scanners zijn héél goed. Ik koop nooit een ander merk. Super handig dat je er ook mee kan kopieren zonder eerst te moeten scannen naar de PC/Mac. Ooit nog een Canon gehad maar die was kapot na iets meer dan een jaar. Nog geen enkel HP printer is kapot gegaan bij mij thuis :slight_smile:

Canon is erg goed, maakt gebruik van seperate inkttanks en werkt perfect met MacOSX, ik heb zelf de Pixma MP750, maar die zit boven je max. prijs, Canon heeft er net 2 nieuwe geintroduceert die rond de €130 zit qua prijs.

bij HP heb je probleem dat je als een van je kleuren op is je de volledige cartridge moet vervangen bij canon en die brother is dat niet het geval. Verder vind ik HP printers helemaal niet zo degelijk heb er in verleden veel problemen mee gehad maar ja zo zal je voor ieder merk wel mensen vinden ;-)

Hoi,

Aangezien je toch voor een iMac G5 20" gaat dan is dit misschien iets voor je.
http://www.macrotterdam.nl/

MacHouse VakantieBundel

16 mei 2005
Apple iMac 17" 1.8 GHz G5 512 / 160 GB / ComboDrive / AirPort / Bluetooth 2.0 (M9843N/A)
HP All-in-one PSC 1610 USB 4800 x 1200 dpi
ET systems USB kabel A Plug - B Plug 1.8 mtr
EuroTalk Talk Now, Leer Brits Engels (of een andere taal)
JBL Duet Speakers (wit)
€ 1449,- incl. BTW.

Bundel ook mogelijk met 17" iMac 2.0 GHz SuperDrive

€ 1649,- incl. BTW

of met de 20" iMac 2.0 GHz SuperDrive

€ 1949,- incl. BTW

Geldig tot 31 juli 2005
=============================================================================

Ik heb echter een ADC-account gekocht en zou zo heel wat korting kunnen krijgen op alle hardware, daarom ben ik in feite een beetje verplicht om bij de online apple store te kopen...

Er moet een goede afdrukkwaliteit zijn en het verbruik van inkt mag niet al te duur zijn (liefst).

[quote:912b8cf68f="Kremers"]Canon is erg goed, maakt gebruik van seperate inkttanks en werkt perfect met MacOSX, ik heb zelf de Pixma MP750, maar die zit boven je max. prijs, Canon heeft er net 2 nieuwe geintroduceert die rond de €130 zit qua prijs.[/quote:912b8cf68f]

Ik heb de MP130, deze kost inderdaad rond de €130. Erg tevreden er mee, de foto’s zien er goed uit, en inkt kost niks vergeleken met bijv. HP (voor een paar €uro heb je al twee inktcartridges). Ik heb er ook een HP LaserJet erbij voor mijn ‘zwarte prints’, maar dat is misschien overdreven om te doen als je niet veel zwart-wit print (ik print veel rapporten en dossiers waardoor het heel handig is :slight_smile: ).

Ik zou zelf Canon aanraden, tot nu toe goede ervaring ermee :apple:

[quote:ecd027dbda="Tomovich"]Ik heb echter een ADC-account gekocht en zou zo heel wat korting kunnen krijgen op alle hardware, daarom ben ik in feite een beetje verplicht om bij de online apple store te kopen...

Er moet een goede afdrukkwaliteit zijn en het verbruik van inkt mag niet al te duur zijn (liefst).[/quote:ecd027dbda]

TIP!! er zijn ook navulsets te koop voor elk merk printer. Ik vul al meer dan 8 jaar cardridges bij met navulinkt die ik op pc beursen koop. De kwaliteit is dezelfde als die van de orginele inkt.
Hier verdienen de grote merken printer bouwers dan ook hun geld mee.
Ik zou kiezen voor een goede afdrukkwaliteit en kijken op bijvbeeld http://www.zomara.nl

Nog aanraders?

een 2410 of 2510 van hp zijn echt super fijne apperatjes ik er 1 en me ma ook 1 nooit problemen ik heb zelfs mijn eeste HP nog dat ding is zeker 10 jaar oud maar werkt nog prima! heb hem weg gegeven aan iemand die nog ene printer zocht. en ja je moet de gehele kop wisselen bij een hp print heeft wel het voordeel dat ze niet snel verstoppen zo als bij andere merken wel het geval is! Een collega die veel print heeft 2 printers binnen een jaar terug gestuurt naar de fabriekant kreeg wel nieuwe maar toch! is wel een bekend probleem bij zijn fabrikant:P

Heb zelf goeie ervaringen met HP. Dus als ik zelf zou moeten kiezen word het een HP. Goed is goed.

Slechte ervaringen met EPSON. verstopte koppen etc etc.Mijn mening TROEP.
Cannon & lexmark geen ervaring mee.

De drivers van de HP all-in-one's vind ik zwaar klote, ze hebben moeite met meerdere gebruikers, draaien altijd op de achtergrond mee, zijn moeilijk te configureren en laten het systeem soms ernstig vertragen.

[quote:0b6e31fbd1="Rini"]Heb zelf goeie ervaringen met HP. Dus als ik zelf zou moeten kiezen word het een HP. Goed is goed.

Slechte ervaringen met EPSON. verstopte koppen etc etc.Mijn mening TROEP.
Cannon & lexmark geen ervaring mee.[/quote:0b6e31fbd1]

Zo zie je maar weer, hier komt er geen Hp, alleen nog maar Epson nu al 7 jaar en nooit geen problemen, werkt altijd prima met Apple

Ik heb in april dit jaar een canon pixma mp-130 gekocht bij pixmania. Nu deze week waren wou hij niet meer printen daar de inkttanks leeg waren, dus heb ik er nieuwe gekocht. Na plaatsen van de nieuwe wil mijn printer nog steeds niet printen,scannen en copieren gaat wel. Dus na de printopdracht krijg ik het dialoog venster en ik zie dat de pagina's verstuurd worden maar verder gebeurd er niks. Ook opdrachten vanuit printer utility's (printkopppen reinigen oid)blijven eindeloos hanngen en er gebeurd niks. Wat heb ik al geprobeerd? -rechtstreeks op de mac,dus zoder Hub -nieuwe usb kabel gebruikt,en andere poort op de mac. -alles van Canon eraf en opnieuw geinstald. -website Canon een driver gedownload en die geinstald.

Geen beweging meer in te krijgen,help!!!