Aankoop AppleCare nog mogelijk?

Beste,

Begin dit jaar, eind januari ongeveer, heb ik een MBP 13 inch late 2011 aangeschaft. Bij de aankoop heb ik geen AppleCare genomen maar denk toch dat dit een veilige keuze is om wel te doen. Daarom vroeg ik mij af of ik momenteel nog zonder problemen een AppleCare kan aanschaffen?

Ik had ergens gelezen dat dit mogelijk was als dit gebeurde binnen de 1jarige garantie termijn. Maar aangezien ik een 2011 model heb wou ik hier even de vraag stellen.

Alvast bedankt!

Tuurlijk kan dat.
Binnen 1 jaar na aankoop kun je applecare aanschaffen, dus als je Mac van begin 2012 is heb je tot begin 2013 de tijd

Je had beter je computer gekocht bij Dixons. Had je die dure AppleCare mooi mee uitgespaard.
Maar goed, vijgen na Pasen dus.

> vijgen na Pasen dus

Haha dat is een mooie , nog nooit van gehoord , waar komt deze vandaan ?

De vraag blijft, of dit een nuttige aanschaf is?
Immers 3 jaar garantie heb je al! (europeesch recht)

Apple moet eens ophouden met zijn(haar) sluik-activiteiten!
en gewoon een daadwerkelijke garantie-stelling nemen!

[quote=ramrod url=http://www.onemorething.nl/community/topic/aankoop-applecare-nog-mogelijk#post-2497742 time=1355039635]> vijgen na Pasen dus

Haha dat is een mooie , nog nooit van gehoord , waar komt deze vandaan ?[/quote]

Is de [i]Vlaamse[/i] uitdrukking voor het (Noord)Nederlandse "Mosterd na de maaltijd"

Maar vijgen zijn exotisch,
en mosterd al honderden jaren imheemsch!
Dus het blijft een rare uitdrukking

Voor AppleCare zou ik eens op Ebay kijken , heb zelf daar voor mn MacMini AppleCare gekocht voor de helft van de prijs .

@boerke; europees recht geeft 2 jaar garantie, niet 3 jaar, en die 2 jaar garantie is zo goed nog niet; het dekt namelijk niet 100% maar op basis van afschrijving en bewijslast ligt bij de koper (jij moet bewijzen dat het een fabrieksfout is ipv dat apple moet bewijzen dat het jou schuld is.)

Geloof me; voor die 300 (of 350) euro koop je een hoop gezeik af.

En inderdaad, de beste tip is bij Dixons kopen.

[url=http://www.ikhebeenvraag.be/vraag/2036]Vijgen na Pasen[/url].

Gewoon AppleCare kopen. Geen bewijslast, telefonische support via ervaren Apple medewerkers, en drie jaar lang gratis reparaties. De dekking van dixons is overigens niet zo geweldig als het lijkt, ook hier zijn er beperkingen en heb je bewijslast.

Dus door de gebrekkige service van Apple en de vele APR's die zich eveneens niet aan de wetgeving houden, moet je AppleCare kopen? De wereld op z'n kop.

Hopelijk niet [url=http://www.iphoneclub.nl/222263/consumentenbond-nog-niet-tevreden-met-apple-garantie/]lang[/url] meer.

Schandalig is het. En dat voor een zogezegd A-merk (waarvan de producten ook nog eens zo duur zijn dat ze je gemakkelijk 3 jaar garantie kunnen geven).

[quote=boerke url=http://www.onemorething.nl/community/topic/aankoop-applecare-nog-mogelijk#post-2497758 time=1355040620]Maar vijgen zijn exotisch,
en mosterd al honderden jaren imheemsch!
Dus het blijft een rare uitdrukking[/quote]
Rare jongens die Vlamingen. :wink:
[img]/uploads/community/1410984ca36bfa504f0bd2a989f4a8c885adaf53_0.jpg[/img]

Applecare is inderdaad onzin. We hebben hier wetten die nageleefd moeten worden en dat kan zonder Applecare. Het enige, maar dan ook enige voordeel wat ik er in ziet als eigenaar van een zware 27" is dat ze hem op komen halen binnen zoveel km. Terwijl voor de makkelijk draagbare 'book' dit uiteraard niet geboden wordt maar daarvan is Applecare juist weer duurder dan van een iMac.

Let er wel op dat je de AppleCare ook echt binnen een jaar na aankoop activeert.

Dat hele Dixons geleuter geld niet als je een Apple neemt die niet standaard is.

Het ligt er bij Apple heel erg aan, vind ik, hoe duur je Mac is. Als je de standaard 11 inch MacBook Air koopt voor 1000 euro, dan is 250 euro een kwart van de prijs. Is dat het waard? Niet echt.
Als je een iMac koopt van 2000 euro en je moet 150 euro betalen, is het 7,5 procent van de prijs. Dan is het het misschien wel waard.
Op eBay is het inderdaad goedkoper.
Zou ik zeker aanraden!!!

Kijk uit met Ebay hoor! Heb wel verhalen gehoord dat mensen een code verkopen die niet werkt of al in gebruik is genomen. Zonde van je geld dus! Het beste is om gewoon Apple Care te kopen bij de winkel en meteen thuis te activeren, dan ben je er ook meteen klaar mee.

En zoals sommige al zeiden; het bespaart enorm veel gezeik! Je hoeft niet met verzekeringen/garanties aan de gang gaan etc en het is wereldwijd geldig. Dus stel dat je op stage/vakantie/werk hebt in het buitenland kan je langs een Apple winkel gaan en wordt het zonder problemen opgelost. Ideaal toch?

Ja, alleen het leuke aan eBay is, is dat je de verkoper kan controleren. Meeste van die lui hebben een 99 procent of zelfs 100 procent satisfaction rating. Als 10.000 mensen zeggen dat hij altijd goed levert, dan kan je erop rekenen dat ie levert;).
Daar zou ik me geen zorgen over maken, als ik jou was.

Klopt:) Dan is het geen probleem.