Aankoop G4 iMac 800mHz-1gHz

Hallo Ik wil tweedehands iMac G4 17" kopen. 800 mHz of 1 gHz maakt mij niet zozeer veel uit. Maar gemiddeld vragen ze 850 euro (800mHz) tot 950 euro (1gHz) voor. Het is algemeen bekend dat tweedehandsmac.nl hoge prijzen hanteert. (niet site zelf, maar de aanbieders) Velen hebben 768 tot 1024 mb ram aan boord en ik wil superdrive. (60Gb of 80 GB HD) Wat voor prijs is reeël? De bovenstaande prijzen vind ik wat veel. MacMini is geen optie, want heb geen scherm.

Gewoon deze mac 3/4 dagen in de gaten houden, is die nog te koop dan is die zeker te duur. Ik vindt het nu al te duur! Er staan er genoeg op marktplaats zag ik.

Maar bedenk dat een nieuwe iMac G5 ook heel aantrekkelijk is.

Veel te duur. Verder een schrem en een Mac mini kopen... Is een betere optie.

Ik weet niet maar ben je al eens gaan kijken naar een nieuwe eMac? Die heb je al voor 799 en dan heb je een 1.4Ghz, ook een 17' scherm. Geheugen is niet zo duur hoor dus prik je er zelf wat bij. En inderdaad, vergelijk die tweedehands prijzen eens met een nieue iMac G5. Ik wil maar zeggen dat die tweedehands prijzen veel te hoog liggen en dit kan alleen tegen gegaan worden door gewoon niet te kopen aan zulke belachelijke hoge prijzen.

imac g5 17' gaan voor 1000 euro tweedehands weg dus daar zou ik maar naar kijken want het is eigenlijk schandalig wat ze voor zo oude imac nog vragen...een mac mini is een altenatief maar er dat je een super drive ram en een scherm er bij hebt zijn ze vaak ook bijna 1000 euro

[quote:8c05b2652f="candykane"]een mac mini is een altenatief maar er dat je een super drive ram en een scherm er bij hebt zijn ze vaak ook bijna 1000 euro[/quote:8c05b2652f]

Maar dan heb je wel minimaal 1,25 GHz ipv 800 Mhz…

en garantie...

maar zon g4 imac is wel erg mooi :slight_smile:

ik denk dat je vooral voor het uiterlijk zoveel voor die imac G4 betaald.

De Wow!-factor van het iMac G4 design is door geen enkele ander computer overtroffen. Het was (hoewel ik een sleutelaar ben) voor mij de reden om op de valreep nog eentje te kopen, hoewel de iMacG5 voor de deur stond. En net als bij de Cube zorgt dat ontwerp voor een relatief duur prijskaartje, vergeleken met de rekenkracht. Er wordt veel verwezen naar [url=http://www.macnews.de/index.php?_mcnpage=55154&s=c42df4e02d7d5d9deac9919f264f3aa7]deze Duitse prijsindicatie-webstek[/url], al ben ik van mening dat die eerder de bovengrens weergeeft. Je kunt op [url]http://www.tweedehandsmac.nl/[/url] wel degelijk een koopje treffen, maar dan moet je er snel bij zijn: De te dure dingen blijven uiteraard langer staan. Niet de site is te duur: veel verkopers willen eigenlijk niet van hun macje af en prijzen hem te hoog. ALs een machine in de buurt je aanstaat, biedt gewoon een redelijke prijs. Wanneer een iMacG4 een upgrade heeft ondergaan, is het wel raadzaam te kijken wanneer en door wie dat is gedaan. Het is een erg moeilijke machine om aan te sleutelen, en wie slordig is met het vervangen van bijv. de cooling pads verkort de levensduur aanzienlijk. Op [url]http://home.earthlink.net/~strahm_s/manuals.html[/url] staan niet alleen servicemanuals, maar bijvoorbeeld ook een LCD-tester: een klein programmaatje van Apple waarmee je kunt controleren of alle pixels goed zijn.

>Prima werkende imac met 17" scherm in nieuwstaat! >In originele doos met bijbehorende accesoires zoals muis en >toetsenbord, alsmede de software. >De mac is voorzien van een superdrive (dus afspelen EN opnemen CD en >DVD). >De computer is uitgerust met 512 MB geheugen, interne modem, 2x >firewire-poort, 3x usb-poort, ethernet-poort en bleutooth. 800 mhz, 80 GB

Voor 650 euro, uiterste prijs, is dat redelijk?

(ik heb gemerkt dat er heeeel weinig 17" g4 iMacs worden verkocht op 2e hands markt! Of ze zijn heel snel vergeven) Ik ga voor G4, want 1800 voor iMac G5 heb ik niet, ook niet 1300 voor iMac 17". Kale MacMini is geen optie, omdat ik geen toetsenb en muis, scherm heb.

Als je voor een 17" model gaat, kijk naar een model van 1 Ghz. Deze kan, in tegenstelling tot de tragere 17" modellen, WEL een airport extreme kaart aan, heeft een 7200 rpm schijf in plaats van 5400, en een grafische kaart van 64 mb in plaats van 32 mb.

De 1 Ghz versie heeft overigens geen USB 2, dat zit er pas op sinds de 1,25 ghz modellen, dat zijn dus ook de enige voordelen van de 1,25 ghz ten opzichte van de 1 ghz.

Alle 17 inch modellen hebben een analoge audio-in en een s-vhs uitgang, in tegenstelling tot de 15" modellen, waar alleen de laere versies dat hebben.

900 euro is een normale prijs voor een 17" 1 Ghz. Ik heb hem zelf ook gekocht voor dat bedrag(wel fully loaded; BT, 1 Gig geheugen, superdrive die + - en rw DVD´s brandt, 160 Gb HD, enz) en ben expres niet gegaan voor de nieuwe G5. Die vind ik erg lelijk en als je 1 gig geheugen hebt in je G4 kan je alles probleemloos draaien. Ik gebruik hem toch alleen maar voor internet, downloaden en films kijken.

Ik zie er hier eentje staat op eBay, objectnr 5204828585 (ik wilde een link zetten maar die pakt 'ie niet om de een of andere reden... :? )

iMac G4, 1GHz, 17" scherm
Moet je er alleen wel snel bij zijn, want hij duurt nog maar een paar uur…