aankoop MacBook air

Ik plan de aankoop van een macbook air om deze mee te nemen op een lange, verre reis. Wanneer ik deze wil bestellen via de applestore vragen ze me of ze Pages reeds moeten installeren. Is dit nodig? Ik zou wel graag een tekstverwerkingsprogramma hebben (keynote en numbers lijken me minder nuttig in mijn geval, of ben ik mis?) maar is het nodig dat zij dat al voorprogrammeren? Is het gemakkelijk zelf te installeren? Ik ben een complete leek op dit gebied... Alvast bedankt voor jullie hulp!

Je kunt zelf via de Mac App Store dat programma kopen. Het heeft geen zin om het volledige iWork pakket vooraf te laten installeren als je toch maar 1/3e van het pakket gaat gebruiken.

Koop gewoon de MacBook Air. Dan koop je via de Mac App Store (een virtuele winkel op elke Mac) Pages. Dat kun je doen met een kredietkaart of met een iTunes Gift Card (verkrijgbaar in de meeste supermarkten).

Als je van Windows komt kun je eventueel ook kijken voor het Office pakket. Ik verkies dat nog altijd boven het iWork pakket. Het is natuurlijk wel iets duurder. Jij kiest!

Moeilijk is het allemaal niet hoor. :)

Het is heel gemakkelijk zelf te installeren, mits je een creditcard aan je iTunes account koppelt of iTunes tegoed koopt (tegenwoordig overal verkrijgbaar).

Via de Mac App Store koop je de apps 17,99 per stuk. kwestie van in de Mac App Store aanklikken, downloaden en installeren gaat vanzelf. 5 minuten werk.

Maar ja, voorinstalleren kost je 1ct per product meer.. Daar kun je zelf geen buikpijn van hebben, en je mac is startklaar. Je kunt ze per stuk, dus ook maar één, laten voorinstalleren. De rest kun je dan altijd nog zelf kopen. Ik heb helaas voor mijn studie Office nodig, maar ik vind Pages, Keynote en Numbers fijner werken.

En wat denk je van het volledig gratis Libre Office? Werkt prima met Ms office bestanden en had ik het al vermeld: gratis