aankoop nieuwe Imac

Ik heb van mijn vrouw op 3 april (mijn verjaardag) een cadeau cheque gekregen voor de aankoop van een nieuwe apple. Wat is je probleem. Het volgende: Ik zou graag de Imac 20" kopen. Maar ik wordt echter onzeker van alle voorspellingen van een opstapel zijnde Imac G5. Mijn vraag is wat is jullie inziens het vooruitzicht en op wat voor een termijn. Hoe lang zouden jullie zelf nog wachten. Help. jeroen

Ook al komt er binnenkort een iMac G5, dat wil niet zeggen dat de G4 dan meteen slecht zou zijn. Een iMac G4 20" is ook ontzettend gaaf!

Ik zou in ieder geval even 18 april afwachten. Dat is volgens de geruchtensites de eerst volgende datum dat er (misschien) nieuwe Macs aangekondigd zullen worden. Alleen of dat iMacs zullen zijn is nog maar de vraag. Allereerst is de Powermac serie toe aan een update.

Bovendien vraag ik me af of je cheque de iMac G5 zou dekken, ben bang dat je ff moet bijsponsoren. Toch zou ik net als Eep zegt, ff wachten tot 18 april, is niet zo heel lang toch? Bovendien kan je zondag even naar Hotel New York in Rotterdam komen tussen 13.00 en 19.00 uur, daar staat een helpdesk van 52 man voor je klaar.

:wink:

Ik vind het een prima vraag en dito discussie ... voor het Hardware-forum. :D Ik ben zo vrij de boel daarheen te verplaatsen.

Ik zou nu geen iMac G4 20" kopen. Mijns inziens staat de hardware (niet meer zo recent) niet in verhouding tot het scherm (absoluut top). Dan zit je over een jaar met een schitterend scherm, maar met verouderde hardware.

Ik zou of genoegen nemen met een iMac 17" of wachten op een nieuwe generatie.

[quote:f178b980bc="Eprom"]Ik zou in ieder geval even 18 april afwachten. Dat is volgens de geruchtensites de eerst volgende datum dat er (misschien) nieuwe Macs aangekondigd zullen worden. Alleen of dat iMacs zullen zijn is nog maar de vraag. Allereerst is de Powermac serie toe aan een update.[/quote:f178b980bc] ALLE Macs zijn toe aan een update! De iBook G4 was de laatste en die was eind oktober vorig jaar, dus bijna een half jaar geleden. Tot wanneer is die bon geldig?

Tja, wachten heeft soms zin, maar er komt wel altijd een betere en snellere en mooiere Mac uit. Wat je vandaag koopt, is morgen alweer verouderd. De huidige Macs zijn prima en kunnen nog jaren mee. Dus. Bovendien zal een eventuele G5 iMac idd een flinke hap uit je portemonnee halen. Toen de iMac 1GHz uitkwam, kocht ik een nog in voorraad zijnde 800. Die kreeg ik voor een einde-reeks-prijsje. Wel, ik heb er nog geen dag spijt van gehad. (Behalve sinds gisteren: het video-ram is stuk > maar dat kon evengoed met een 1 GHz gebeurd zijn.). 't Is maar wat je wil.

Ook ik heb G4 gekocht nadat nieuwe revisie was uitgekomen voor een zacht prijsje (het is maar net wat je een zacht prijs noemt ;)) en ik heb er sinds 2000 nog steeds dagelijks plezier van en het is nog steeds zo mooie computer, vergelijk dat maar eens met een PC uit 2000. Wel heb ik gewacht tot iBook G4 uit kwam voor als 2e mac, maar ik had het ook niet direct nodig.

In juni is er weer Mac expo.