Aankoopadvies: PowerMac G5

Hey, voor ik over ga tot de uiteindelijk aankoop van een G5, wil ik toch eerst hier ook de meningen weten. Ik ben dus van plan in korte tjid een G5 aan te kopen. Wat ik mij vooral zit af te vragen is of het verschil tss de 2x2GHz en de 2x2.3GHz duidelijk is? Het voordeel van de laatste is dat je die nog kan upgraden tot 8GB RAM, maar buiten dit (en de harde schijf die maar een upgrade waard is van €70) is er eigenlijk weining verschil... Wat is volgens jullie een goeie aanbevolen RAM hoeveelheid? Ik dacht aan 2GB... Nu, ik weet hoe meer/zwaarder hoe beter natuurlijk, maar geld speelt natuurlijk altijd wel een belangrijke rol, kan ik nog wat leuke randapperatuur kopen hè!

Wat wil ik er mee doen?
De voornaamste reden waarom ik em koop, is om er vollop op te werken. Programma’s als Final Cut, Protools, After Effects, Photoshop, en dergelijke moeten zonder probleem kunnen draaien. Eventueel wil ik ook in dualscreen kunnen werken (ik kan er bijna niet meer zonder).
Wat mag em kosten?
Omdat ik em toch voor mijn werk koop, mag het wel wat kosten hoewel ik toch graag onder de €2500 zou willen blijven. (Zonder het scherm meegerekend dat ik toch apart koop waarschijnlijk.)

Alvast bedankt.

Eerlijk gezegd zou ik de 2x2 pakken...

De 2x2.3 heeft gewoon te weinig voordelen. Ikzelf heb momenteel 2 Gb aan Ram, en ik heb nog nooit te weinig gehad aan die 2 Gb… dus zal dat maximum van 4 Gb absoluut geen probleem zijn…

Enige duidelijke verschil tussen de dual 2 en de dual 2.3 zijn de PCI sloten:

[b:9d38dbd789]dual 2 ghz[/b:9d38dbd789]
drie 64-bits 33-MHz PCI-sleuven

[b:9d38dbd789]dual 2.3 ghz[/b:9d38dbd789]
één 64-bits 133-MHz sleuf en twee 64-bits 100-MHz sleuven

ja thx, ik zie het nu ook staan op het lijstje op de apple site, had ik overheen gekeken. tja, die snellere PCI sleuven heb ik feitelijk voor niets nodig, dat ik weet... dus daarvoor moet ik het ook niet doen.

Ja, denk er ook over 2 dual powermac. Die 2,3 laat ik links liggen. Vind de huidige upgrade wel een plus (anders had ik nog wel een 1,8 via tweedehandsmac gekocht) en ach over twee jaar (intel of geen intel) kan jet spul ook nog prima mee. Laat ik het zo zeggen, in ca. 1998 hadden vrienden van een state of the art dual g4 voor het grafische werk gekocht. Die kan tot vandaag nog prima mee voor dat werk. Denk nu, ja laten we eens zeggen over 5 jaar kan ik nog steeds even snel werken dan. natuurlijk is er dan weer wat nieuws, maar dat zien we dan wel weer. Ik zou voor de 2 gaan en niet de 2,3. De [url=http://forum.macosx.nl/album_page.php?pic_id=5348]23"[/url] heb ik (gelukkig) al :)