Aankopen van Double layer DVD en HD

Ik zou me graag binnenkort een externe dual layer dvd schrijver aankopen + een externe hd. Ik had het volgende in gedachte:

HD:
LaCie HD 200GB FW Porsche
prijs: 180,29€

dvd schrijver:
LaCie 16X DVD +/- RW Porsche Design drive FW Double layer
prijs: 179,00€

tesamen dus: 340,29€

wat denken jullie hiervan, iemand ervaring met deze devices?

Alvast bedankt,

Niels

Ik heb van beide de d2-variant. Doet degelijker aan en paste bij een eerder aangeschafte HD van 80GB. Beiden bevallen me goed. Het Porsche-design is goedkoper maar zal intern LaCie-kwaliteit bieden verwacht ik en die is goed.

zouden die D2 versies duurder zijn? want ze komen van de site van IT pro, maar ik weet niet hoe up-to-date deze is.

Niels

Mijn voorkeur heeft [url]http://www.mailamac.nl[/url]. Snel en goedkoop.

d2 is duurder dan Porsche, maar lijkt me ook degelijker. d2 zit in een zware behuizing, Porsche ziet er wat goedkoop uit.

Freecom FX-50... FireWire uitvoering en USB mischien ook een idee. Werkt snel en betrouwbaar.

HD is een goeie koop maar waarom in hemelsnaam 180 uitgeven voor een externe DVD brander als je voor 60 ook een hele goeie interne hebt?

Nu mijn Maxtor OneTouch 250GB na 1,5 jaar kapot is (dus geen garantie meer) koop ik zeker geen kant en klare externe schijf meer. Ze zijn duurder dan wanneer je een behuizing koopt + een gewone harde schijf voor erin te steken. In beide gevallen zijn het desktop schijf die gemaakt zijn om nooit te verplaatsen dus als je ze meeneemt (zelfs maar een paar keer per week) zijn ze binnen de kortste keren kapot.

Als er iets mis is en je schijf start niet via Firewire dan wil je die misschien proberen aan een Mac/PC intern aan te sluiten. Als je dat doet met een merkschijf dan ben je heel je garantie hoe dan ook kwijt. Je mag tijdens de garantieperiode wel je schijf terugzenden naar de fabrikant en dan krijg je zeker een nieuwen maar is al je data weg. En het probleem kan even goed aan de Firewire interface liggen.

Maar enkele bedenkingen …

[quote:853555ee30="Nisei"]HD is een goeie koop maar waarom in hemelsnaam 180 uitgeven voor een externe DVD brander als je voor 60 ook een hele goeie interne hebt?[/quote:853555ee30]

Misschien is de DVD brander bedoelt om aan te sluiten op één van Niels zijn laptops of zou het zijn voor de PowerMac/PC die Niels niet bezit … :?

[i:853555ee30]15" Powerbook G4 1,67Ghz 10.4 // 12" iBook G3 600mHz 10.3.8 // iPod mini zilver // AirPort Extreme & Express // There is a new cat in town![/i:853555ee30]

[quote:b2ffac6e5f="Nisei"]... als je voor 60 ook een hele goeie interne hebt?[/quote:b2ffac6e5f]

dat komt omdat ik geen interne kan aansluiten :smiley: Ik heb namelijk alleen een notebook (PowerBook)

[quote:b2ffac6e5f=“larridon”]zijn voor de PowerMac/PC die Niels niet bezit … :? [/quote:b2ffac6e5f]

zoals Larridon als opmerkte :slight_smile:

Niels

Ah sorry, ik had de kleine lettertjes niet gelezen :D

[quote:157ae479e2="Nisei"]Ah sorry, ik had de kleine lettertjes niet gelezen :D[/quote:157ae479e2]

:stuck_out_tongue:

[quote:07adfbf551="larridon"]Nu mijn Maxtor OneTouch 250GB na 1,5 jaar kapot is (dus geen garantie meer) koop ik zeker geen kant en klare externe schijf meer. Ze zijn duurder dan wanneer je een behuizing koopt + een gewone harde schijf voor erin te steken. In beide gevallen zijn het desktop schijf die gemaakt zijn om nooit te verplaatsen dus als je ze meeneemt (zelfs maar een paar keer per week) zijn ze binnen de kortste keren kapot.

Als er iets mis is en je schijf start niet via Firewire dan wil je die misschien proberen aan een Mac/PC intern aan te sluiten. Als je dat doet met een merkschijf dan ben je heel je garantie hoe dan ook kwijt. Je mag tijdens de garantieperiode wel je schijf terugzenden naar de fabrikant en dan krijg je zeker een nieuwen maar is al je data weg. En het probleem kan even goed aan de Firewire interface liggen.

Maar enkele bedenkingen …[/quote:07adfbf551]Exteren behuizingen zijn wel te hergebruiken :wink: die gaan namelijk niet als eerste kapot . Heb hier een oude Sony 1600 firewire behuizing waarin ik in 2 minuten een pioneer DVR 107d in had zitten en die brand icm met dragon burn prachtig de dvd’s! dus voor weinig op de eerste rij! …

[quote:49be85ec12="jeroenimo"][quote:49be85ec12="larridon"]Nu mijn Maxtor OneTouch 250GB na 1,5 jaar kapot is (dus geen garantie meer) koop ik zeker geen kant en klare externe schijf meer. Ze zijn duurder dan wanneer je een behuizing koopt + een gewone harde schijf voor erin te steken. In beide gevallen zijn het desktop schijf die gemaakt zijn om nooit te verplaatsen dus als je ze meeneemt (zelfs maar een paar keer per week) zijn ze binnen de kortste keren kapot.

Maar enkele bedenkingen …[/quote:49be85ec12]Exteren behuizingen zijn wel te hergebruiken :wink: die gaan namelijk niet als eerste kapot . Heb hier een oude Sony 1600 firewire behuizing waarin ik in 2 minuten een pioneer DVR 107d in had zitten en die brand icm met dragon burn prachtig de dvd’s! dus voor weinig op de eerste rij! …[/quote:49be85ec12]

In de behuizing van mijn kapotte 250GB Maxtor OneTouch zit nu een goede oude 60GB Maxtor schijf. Herbruikbaar inderaad maar het is toch om van te :cry:-en hoor :frowning:

Weet er iemand een externe behuizing met firewire?

Niels