Aanleveren afdrukservice

Welke ervaringen zijn er met het aanleveren van afbeeldingen aan een fotoservice (als Hema, Kruidvat, AH, ...) op een andere manier dan via internet?

Ik las bij de Hema kun je ook op zip aanleveren: dat lijkt me wel wat. Eenvoudig, meerdere malen te gebruiken, niet moeilijk doen met cd’s branden.

Heeft er al eens iemand bij de Hema een zip ingeleverd?

Sanne

Ik heb alleen ervaring met cd's.. :) Met een Zip niet.. maar 't lijkt me toch dat ze bij de HEMA de Zip's met dezelfde "workflow" behandelen als een cd.. Geen probleem dus.. :wink:

Mmmm, ik zat zelf te denken lekker een Mac-geformateerde zip aan te leveren.

Ik neem aan dat men de ervaring heeft dat een Mac-format CD geen probleem oplevert?

Sanne

ik heb regelmatig via het internet aangeleverd bij kruidvat. (gegevens invullen op site, browse foto's toevoegen, bevestiging, klaar)

de kwaliteit was prima
Ze waren ook snel klaar

Er staan in diverse tijdschriften testjes over de verschillende afdrukservices.

Heel fijn Jor, dat klopt, ik weet dat het aanleveren via internet werkt. Ik ben benieuwd naar ervaringen met aanleveren via andere media, zoals cd of zip.

Sanne

sorry, het was vroeg, ik heb niet goed gelezen :sealed:

Inmiddels een Mac-geformateerd zipje teruggekregen met de melding dat dit medium "niet gelezen" kon worden ...

:cry:

Sanne

heel triest! ik ga nooit meer naar de HEMA

Zip of CD-rw maakt niet uit welk medium je gebruikt. Maar...

Wanneer je tiff gebruikt:
Bewaar als …
tiff [b:f8831e87bc]zonder[/b:f8831e87bc] LZW compressie
optie [b:f8831e87bc]IBM PC[/b:f8831e87bc] want Mac is niet compatibel met de printers in het lab
geen tiff-YC
wel [b:f8831e87bc]tiff-RGB[/b:f8831e87bc]
geen alfa kanalen meesturen

Succes

[Hema stuurt alles door naar Fujicolor Benelux in Steenbergen (NB).]

Hema leest de CD's die je aanlevert in ISO format zonder dralen uit. Maar ze kunnen niet op twee formaten van een cd drukken, dus lever geen beeld in dat voor een deel op 10 x 15 en een deel 13 x 18 moet worden afgedrukt op een enkele CD aan.

Je mag wel een RW inleveren (je krijgt em toch weer terug)

Aanleveren via internet liep de laatste paar keer hopeloos vast (terwijl ik verder alles netjes op maat en format had staan)

Overigens gaan veel online diensten naar hetzelfde lab. Consumentenbond heeft eens een onderzoek gedaan.

Kwaliteit is prima. Tevreden klant dus…

Ik heb bij de Hema een DOS-geformatteerd zipje ingeleverd, en de foto's kwamen zonder dralen en fraai afgedrukt, tesamen met het zipje, na enkele dagen terug.

Erg mooi, ik ben tevreden.

Zelf erg tevreden over MediaMarkt. Dan wel zelf heenbrengen op cdtje dan drukken ze het af op dikker Fuji papier. Kleuren heb ik eerst wel zelf gecorigeerd want dat vertrouw ik ze niet toe. Ook moet je niet vergeten je foto's uit digitale camera eerst bij te snijden tot bijv. 10 x 15 cm. Anders doen ze dat daar en dat kan soms tot hele nare verassingen lijden.