aanpassen knoppenbalk; wisten jullie dit al?

Ik ontdekte gisteren weer iets, bij het aanpassen van de knoppenbalk in het findervenster, zag ik dat je ook andere dingen, zoals applicaties, folders, hulpprogramma's e.d. erin kan slepen! Ik gebruik regelmatig bijvoorbeeld printerconfiguratie en dat kan ik nu direct aanspreken.... misschien was dit allang bekend, maar ik wou het even zeggen!!!

:) Ja was mij al bekend, geweldig toch!

Hoe bedoel je? Als ik denk te begrijpen wat jij bedoelt lijkt het me zeer leuk, maar het werkt alvast bij mij niet op die manier :/ . Meer info aub :)

Kwam hier toevallig een tijd geleden achter toen ik een screenshot op het internet zag. Als je je knoppenbalk aanpast kun je dus alles daarin slepen wat je wil, niet alleen de standaard toolbaricons.

selecteer met een findervenster actief 'weergave'- pas knoppenbalk aan, dan komt er een venster met allerlei functies, maar je kunt ook andere objecten op de balk slepen, zoals folders of zo.

Hé, geweldig! Wist ik idd niet. Heb Safari nou in de knoppenbalk van de vensters staan 8) 8) 8)

Weer wat geleerd. dank.

Het aanpassen werkt toch gewoon met drag and drop?

Ik heb er (op jaguar) netwerkschijven staan. Handig inloggen! Als je niet bent ingelogd staat de naam van de server er, met een vraagteken. 1 keer klikken en je zit op de server!

is super. was al op de hoogte. Ik dacht zo dat weet iedereen toch.

zo simpel

Kan er iemand eventueel een screenshot plaatsen hiervan ???

Thanks ! :wink:

In de haast heb ik nog niemand gezien die verteld heeft dat je van alles (idd ook apps en mappen) naar het bovenste gedeelte van een Finder venster kan slepen door de Apple-toets ingedrukt te houden. Één seconde wachten en het staat erin...

Ik heb net ontdekt dat er een nogal uitgebreide help-functie is. Toets :apple:-? en je weet niet wat je meemaakt...

En dit is een screenshot:
[img:129a4ea292]http://www.noxbox.nl/files/bar.png[/img:129a4ea292]
en
[img:129a4ea292]http://www.noxbox.nl/files/customize.png[/img:129a4ea292]

DAt icoon "path" ...

Is me niet helemaal duidenlijk wat dat nu weer doet

cool! :D

[url=www.cocoatech.com][img:336cd56aec]http://www.cocoatech.com/images/pfIcon.jpg[/img:336cd56aec] PathFinder[/url] nog veel vet keigaaf cooler, yo!

Dank je wel Deskman !

Ik heb Photoshop nu in elk venster dat zich opent. Perfect, niet steeds meer Voorvertoning als ik een foto wil bewerken… :stuck_out_tongue:

Je weet dat je Photoshop kan aangeven als standaardprogramma voor een bep. bestandstype? (Bv open altijd een JPG of een tif met PS?). En dat je een bestand kan slepen naar het PS-icoon in de dock?

[quote:c48ec2422b]e weet dat je Photoshop kan aangeven als standaardprogramma voor een bep. bestandstype? (Bv open altijd een JPG of een tif met PS?). En dat je een bestand kan slepen naar het PS-icoon in de dock?[/quote:c48ec2422b]

Ja weet ik, maar ik probeer mijn Dock niet te uitgebreid te maken om het nog wat overzichtelijk te hebben. Ik had al een afzonderlijk map in Dock gezet met daarin allemaal snelkoppelingen naar de programma’s, maar voor sommige dingen is dit toch wel fijn.

Bedankt :smiley:

ik dacht dat dit common knowledge was( zoals de shift funtie om iets in slow motion te zetten), want dit wist ik zelf toen ik nog niet met os X gewerkt had. :)

“maarja ne mens leert elken dag bij e”