Aanpassing "insert date and time" in Word X

In MS Word X wil ik bij de optie "Insert > Date and time..." mijn eigen datum voorkeurs format plaatsen, aangezien er op dit moment alleen Engelse formaten instaan. En dit ondanks dat in mijn systeemvoorkeuren de landinstelling voor de datumweergave op Nederlands staat :(. Nu kan ik wel een eigen format maken via "Insert > Field...", maar ik ben er nog niet in geslaagd om dit in het "Date and time" lijstje te krijgen. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Hier krijg ik een keurig nederlands menu-tje wanneer ik insert date & time selecteer. Vermoedelijk heb je na de basisinstallatie van office niet al die extra's (ik ben de exacte benaming even kwijt) geinstalleerd. Correctie..... Inderdaad staat bij mij ook de volgorde verkeerd in het menu-tje. Deze office versie is een engelse en daarom verwacht ik dat enkel de hieronder genoemde optie overblijft. Succes. :finderoud: Sikko.

rechtklik op dat datum/tijd veld (grijs veld) rechtklikt en dan 'toggle field codes' , hiermee zou je handmatig de boel moeten kunnen omdraaien.

[quote:9eed89dcfb="hanzwillem"]rechtklik op dat datum/tijd veld (grijs veld) rechtklikt en dan 'toggle field codes' , hiermee zou je handmatig de boel moeten kunnen omdraaien.[/quote:9eed89dcfb]

Dat klopt, maar dan moet ik het telkens handmatig doen. Het leek mij juist handig om mijn eigen datum voorkeur te kunnen bewaren in de keuze lijst.

Ik heb Word opnieuw geïnstalleerd. inclusief alle extra’s. Wederom krijg ik een verengelste datumweergave , zoals: ‘zaterdag, mei 1, 2004’ of ‘5/1/2004’ of ‘1-mei-04’. De laatste is correct maar vind ik zelf minder fraai :?