Aanrader! Oude iTunes terug via Retroactive

Via de app Retroactive is het mij gelukt Muziek te downgraden naar het oude, vertrouwde iTunes! Dus inclusief het filter/zoekveld rechts bovenin. Dat miste ik echt in Muziek. Daar moest je het zoekveld na elke zoekactie steeds opnieuw activeren. Het oude iTunes ziet er ook veel mooier uit. Niet dat schreeuwerige rood. Met Retroactive kun je trouwens ook Aperture en iPhoto terugkrijgen.

Het enige wat ik nog mis in combinatie met iTunes is de app iVolume om volumes gelijk te trekken. iVolume lijkt niet te zijn bijgewerkt voor de laatste OS-besturingsprogramma’s.

Dat kun je veranderen door in de systeemvoorkeuren te gaan naar Weergave en daar als accentkleur iets anders te kiezen dan „Meerdere kleuren”. Zodra je dat doet worden de knoppen e.d. in Muziek de gekozen kleur (maar ook in elk ander programma, natuurlijk).

Die functie zat toch ook in de oude iTunes, in de voorkeuren?

Je bedoelt Sound Check? Dat werkt niet zo goed als iVolume. Dat laatste programma gebruikt Sound Check om volumes nog beter gelijk te trekken.

Je gaat een app gebruiken om apps te gebruiken die niet meer door de betreffende versie van macOS worden ondersteund en vervolgens klagen dat bepaalde apps niet goed samenwerken ermee? Tja…

Wat bedoel je met apps die ik ga gebruiken om apps te gebruiken die niet meer door MacOS worden ondersteund? Ik gebruikte iVolume dat samenwerkte met Sound Check. iVolume gebruik ik dus niet meer omdat ik deze niet meer kan gebruiken sinds de op twee na laatste versie van MaxOS. Ik gebruik nu alleen de in Music/iTunes ingebouwde Sound Check-functie nog.

ik dacht dat je het over het gebruik van iVolume binnen RetroActive had (of dat het niet werkte samen met RetroActive).

Dat Apple’s SoundCheck niet (goed) zou werken, zijn verouderde vooroordelen.

Nee inderdaad. RetroActive staat er los van. Het maakt niet uit of je al dan niet RetroActive gebruikt. iVolume werkt niet meer in combainatie met de laatste macOS-versies.