Aanschaf Imac G4 17 inch

Heeft er iemand ervaring met deze machine?

Wat zijn de voor en nadelen? of onmogelijkheden

Moet ik nog extra geheugen bij de standaard 256 mb plaatsen?

En waar kan ik hem het beste aanschaffen, ik dacht eraan om hem namelijk bij de Applestore
te halen omdat ik daar studenten korting krijg, als iemand een goedkoper adres heeft hoor ik dit graag. Ook een goede tweedehands is een optie

Gerwin (picasso538@hotmail.com ook voor msn)

Goeie machine, ik heb 'm ook. Wat het geheugen betreft: hoe meer hoe beter. 256 is beslist (te) krap om echt lekker te kunnen werken. Ik heb zelf 768.

Nadelen heeft dit apparaat niet, wat mij betreft, wel de bekende beperkingen: nauwelijks uitbreidbaar bijvoorbeeld. Maar voor een ‘gewone’ gebruiker kan dit nauwelijks een probleem zijn.

Ik heb 'm, typ dit berichtje er op. Prima machine. Mooi huis, mooi scherm. Nix op aan te merken. Hoewel ik de 20" zelf te duur vind, vind ik dat ook een erg aantrekkelijke machine. Meer geheugen kan geen kwaad, ik heb 384 MB en wil daar ook graag meer van maken (768 MB). Niet dat het te weinig is om OS X lekker op te draaien, maar het gaat toch beter met meer. Koop de grootste harde schijf, die je kunt/wilt betalen. Daar kan je later namelijk niet meer bij en bij mij gaat hij sneller vol dan ik voor mogelijk had gehouden.

Er gaan geruchten dat er tussen nu en pak 'm beet een maand (zeg maar het Apple WWDC congres) een nieuwe versie zit aan te komen met mogelijk een G5 er in. Als je nog even kunt wachten is dat zeer aan te bevelen. kijk eens op de macumors.com buyersguide. Niet alleen werkt het lekkerder, een G5 iMac zal zijn waarde veeeeeeeel beter houden dan een G4 die een maandje ouder is. En dat komt omdat hij langer de ontwikkelingen bij zal kunnen benen.

alvast veel plezier van je appletje,

waterman

Alles hangt er weliswaar vanaf wat je er mee wil doen.

Ik heb enkele maanden geleden een iMac 17 inch 1,25 GHz met 768 MB RAM gekocht, en vermits ik ook student ben, heb ik er dezelfde korting voor gekregen.

Ik ben webdesigner en developer, en gebruik hem voor zowat alles: Photoshop, gamen, surfen, e-mailen, DVD kijken, muziek luisteren,…

Ik kan uit mijn ervaring het volgende zeggen: Deze computer is een echt juweeltje. Hij is meer dan snel genoeg voor mij, en kan met alles moeiteloos overweg. Het design is prachtig, en hij werkt erg aangenaam. Eén minpuntje is echter dat je enkel de RAM kan uitbreiden. Maar dat neemt niet weg dat het een heerlijk stukje techniek is.

Ik geloof niet zo in roddels, maar is echter sprake van een opvolger, omdat de iBook, eMac en Powerbook lijn is uitgebreid, spoedig waarschijnlijk ook de G5, maar de iMac achterwege is gebleven. Ik had voor mijn aankoop ook een tijdje gewacht, maar zonder resultaat.

:lol: Werkt perfect, en zoals al eerder werd gezegt, zeker 768 mb ram pakken, of meer natuurlijk

Het is een mooie machine! Als je photoshop of illustrator etc gebruikt zou ik er zeker 512mb van maken

Joost
(ik denk nog niet dat er al een g5 in komt,. eerder een g4 1.5ghz)

Op het werk zit ik ook achter zo'n 17" en ik ben er heel tevreden over. Ram geheugen vergroten is inderdaad een must, maar dat geld voor alle macs denk ik.

Voor je studentenkorting moet je niet persé bij de Applestore kopen, bij een Apple reseller geldt die korting ook.

Dag, Ik ben zelf trotse eigenaar van een 17 inch 1 ghz, en net als vorige schrijvers vind ik het ook een juweeltje, hoewel renderen in FCP wel wat sneller mag :wink: Het enige nadeel vind ik de poorten, dwz ik maakt regelmatig gebruik van een lacie pocket schijf, die middels firewire verbonden wordt met de imac. Ik zit altijd te zoeken naar de goede ingang, omdat ik vanaf achter niet bij de imac kan. Dit is een irritant minpunt, maar voor de rest geen woord kwaad over deze machine.

groet, macstijn

Het verschil in prijs tussen de 17" versie en de 20" inch versie is momenteel zo'n duizend gulden. En dat is een hoop geld.

Ik vind de 20" versie prachtig, maar de 17" inch versie is ook ruim genoeg. Alleen als je van plan bent veel videobewerking e.d. te doen of veel met programma’s als bv. Indesign te werken, zou je de 20" versie kunnen overwegen; anders vind ik het niet echt nodig.

Imac altijd doen. mijn harde schijf was op een gegeven moment wel vol, maar van dat nadeel een voordeel gemaakt door wat mp3s op een nieuwe Ipod te pompen :D altijd goeie smoes. zou wel overpeinzen voor de 20 te gaan, is wel retecool. in ieder geval de 160gb harde schijf. en heeeel even wachten tot juni, want ik zie net dat er nog maar 3 imacs staan op apple.com, normaal zijn dit er 4 alsik me niet vergis, dus plek voor nieuw spul en dwz prijsverlaging in juni... :mrgreen:

Ik heb de 15" 800 superdrive nu bijna 2 jaar en geniet er nog altijd van. Wat een prachtmachine!

Heb de 800 Mhz 17" en bevestig alles wat hierboven al is gezegd. Niet aan twijfelen. Kopen die iMac. (Heb wel al een nieuw moederbord moeten laten steken > videokaart kapot. Was onder garantie. Maar dat kan de beste overkomen toch.)

Weer een 1.25 ghz 17" eigenaar hier.

Ik kan ook weinig nadelen opnoemen, alleen dat 'ie over het algemeen net wat te traag is met games. Verder absoluut geen gelul.

Neem wel 512 mb, dan krijg je namelijk op het moederbord een 512 mb reepje ipv 256, waardoor je zelf tot 1 gb kan uitbreiden. Anders zit je met max. 768 mb.
Zelf heb ik wel 256 SD intern (+256 SO), maar ik schroef 'm nog eens helemaal open om er 512 in te proppen zodat ik ook doorkan naar 1 gb.

Enne, het belangrijkste; het beeldscherm is heeeerlijck :stuck_out_tongue:
Verhoudingsgewijs biedt de 20" niet heel veel meer, 17" is plenty voor mij iig.

Prima machine; heb hem zelf ook. Met 768 MB geheugen werkt het allemaal net even lekkerder. Er zitten m.i. wel degelijk nadelen aan dit model:

• de schijf is niet 1 van de snelste, behoorlijk traag zelfs
  • de VGA port heeft niet Video-uit, zoals het 1 GHz model

Verder een juweeltje voor in de woonkamer.[/quote]

Een voordeel van deze machine is ook dat hij behoorlijk stil is. Zelfs als je er dicht op zit, hoor je alleen wat zacht geruis op de achtergrond. En dat kan niet van alle Macs worden gezegd. Een jaar geleden viel het me in een showroom van een grote dealer op hoeveel meer geluid sommige andere modellen van Apple produceren.

Ik heb de 800mhz versie. Gekocht toen hij net uit was. Een heerlijke machine, fanatastisch beelscherm. Ik heb 512 mb erin en is goed te doen. Wat meer is wel wenselijk inderdaad.

Wat ik ook een groot nadeel vind is dat ik erg geen audio-in poort op heb. Ik heb een imic moeten kopen. Ik kon het gewoon niet geloven toen ik er naar zocht, dat die dat gewoon niet heeft.
Ik weet dat de latere versies hem wel hebben.
Vooral nu met garageband is het erg jammer als je hem niet hebt.
Hoewel er ook weer veel voordeel aan een imic ten opzichte van een line in is, vind ik het toch jammer.

Groet

DOEN!!!

Wel extra geheugen erbij, bluetooth in laten bouwen, dus bestellen + grootste schijfruimte. 20 inch vind ik minder mooi. Groot scherm is natuurlijk super, maar ik vind het net iets uit verhouding met de voet en wat minder solide over komen. Echt super machine, nooit problemen mee gehad. :slight_smile:

succes met je keuze.

He mensen!

Harstikke bedankt voor jullie reactie!

Ik weet nu een btje waar ik aan toe ben en waar ik op moet letten, over dat gerucht van die Imac G5 tja nieuwere versies zullen er altijd wel blijven komen toch. Dat van dat geheugen en schijf is wel goeie tip want dat had ik dus echt niet geweten :lol:

Wachten tot juni tja daar heb ik eerlijk gezegd niet zoveel zin in want ik moet em dus echt op korte termijn halen ivm. werk. Kzal eens gaan kijken bij de Applestore of ze een mooi apparaatje voor me in elkaar kunnen zetten, want ik ben mar student met beperkt budget he :wink:

Gerwin

[quote:5e8105ba1a="Gerwin"]Kzal eens gaan kijken bij de Applestore of ze een mooi apparaatje voor me in elkaar kunnen zetten, want ik ben mar student met beperkt budget he [/quote:5e8105ba1a]

[b:5e8105ba1a]En zo is het maar net Ger! :smiley:

xxx Sab[/b:5e8105ba1a]

Ok Gerwin... succes!! Je gaat er veel plezier aan beleven. :D