aanschaf iMac G5

Hoi hoi,

Ben net terug van vakantie, en had ruim voor de vakantie besloten een iMac te kopen als ik nog wat centjes over had. Nu is het dan toch bijna zover, en moet ik maar eens serieus gaan kiezen hoe of wat. Dan nu toch maar weer de alom bekende vraag: kopen of niet? Net voor de vakantie begonnen ze over Intel en nieuwe modellen. Ik wil geen discussie starten over Intel vs. Power PC, ik wil alleen weten of het slim is om nu een iMac te kopen of even te wachten…

:slight_smile:

Ach, er zijn zowel voors en tegens. Je koopt nu een Apple volgens een beproeft concept, straks een nieuwe met kinderziektes. Maar Apple zal de iMac die je nu koopt echt nog wel een tijd ondersteunen, dus als je snel wilt genieten, zou ik gewoon vandaag al naar de winkel gaan en niet wachten tot wat er allemaal gaat komen, want dat is een heleboel.......we leven immers pas in 2005 en als je zit wat ze al in 20 jaar tijd hebben gemaakt! :lol:

Volgens mij is het altijd verstandig om een nieuwe Mac te kopen :lol: anders kan je nog altijd zeggen dat je 1 van de laatste ppc had 8) collector items zijn vaak meer geld waard teminste als hij er goed onder houden is

Greetz Knarf

Ik zou zeggen nu kopen, het duurt nog tot 2007 voor je een geheel overzicht van Het Apple/Intel gamma zal hebben. Het kan zijn dat je in 2006 een nieuw model koopt en 2 a 3 maanden later komt er nog iets beter uit.

Bedankt! Ik heb de afgelopen tijd ook al een hoop gelezen over het lawaai, defecte iMacs etc. Ik weet niet of het hier de beste plek is om dit te bespreken, maar ik wil graag een goed werkende iMac. Is het zo dat de 20" (omdat deze qua omvang groter is dan de 17") minder problemen heeft met de warmte? Dit omdat hij die dan misschien beter kwijt kan in een wat grotere kast? Of zijn er andere voordelen aan het kopen van de 20" ipv 17"?

Ik hoor het wel. :slight_smile:

De eerste generatie 17" (met superdrive) gaf weleens problemen (veel lawaai). Over de tweede generatie zijn helemaal geen problemen bekend. Je kunt dus gerust kiezen tussen de 17" en 20".

Zijn er verder nog voordelen aan de 20"(buiten de extra specs zoals op de apple site)? IS het scherm bijvoorbeeld mooier?

nee, groter :)

Nog even over nu kopen of straks. Als je 'm nu koopt, kan je 'm belastingtechnisch in drie jaar afschrijven. Dan is het 2008 en dan zijn hopelijk de kinderziektes uit de Macintels.

Nou ik zou hem kopen.

Nog meer tips en/of goede ervaring? :lol:

~Tips, ~Ervaring? Heb de mijne (iMacG5 | 20" | 250GB | BT | AE) sinds half Mei, heb een extra latje van 512MB gekocht bij Informatique, erin gezet in 5 minuten en gaan. Het is een verademing, ik heb lang getwijfeld of ik nu een 17" of een 20" moest kopen (staat in de huiskamer en wordt voor alledaagse pc dingen gebruikt). Monitor is haarscherp, heb hem aan een arm hangen en al enkel films mogen bewonderen, zelfs van +/- 3,5 meter afstand is het niet te klein en vlak ervoor is het niet te groot (als je begrijpt wat ik bedoel). Tot nog toe heb ik geen enkele negatieve ervaring of opmerking. Heb je de centen, dan zou ik hem gelijk kopen. Veel plezier.

thanks paddy! Ik ga denk ik nog heeeel even sparen voor de 20". Ben ik meteen van het 'gezeik' af :P

[quote:e9335e4df7="AppletjeEitje"]Zijn er verder nog voordelen aan de 20"(buiten de extra specs zoals op de apple site)? IS het scherm bijvoorbeeld mooier?[/quote:e9335e4df7]

De 20" heeft wél een beter/mooier scherm als de 17".

En de resolutie is groter zodat je meer ruimte hebt om je programma´s te gebruiken.

Ik adviseer je een 20 inc te kopen lekker groot kan je films op kijken etc. ik vind de 17 inc persoonlijk een beetje een klompje de 20 inc vind ik dus mooier in verhouding.

Op de 20´´ heb je gewoon meer ruimte dan de 17´´, je kan meer tegelijker tijd doen. En een film kan je kijken op een lekker groot beeld. :wink:

Ga gewoon eens in een Applecenter kijken en een tijdje er achterzitten. Dan merk je vanzelf wat je het prettigste vind.

Ik heb zelf een 17" gekocht. Ik vind het zelf groot genoeg.

als je de 17" en de 20" naast elkaar ziet, ga je wel voor de 20" . tenminste, in mijn geval wel. alleen heb ik onderin een hele lichte balk lopen(is me vanochtend pas opgevallen) was ook een bekend probleem, al heb ik wel een 2e generatie imac g5 ga morgen ff bellen met macsupport