Aanschaf mac mini

Ik wil graag een mac (mini waarschijnlijk) gaan aanschaffen. Nu lees ik op verschillende forums dat er ze misschien met een nieuwe mini komen, is daar al verder iets over bekend?

Die wordt verwacht op 1 april en zou een Intel Core Solo hebben. Op 1 april wordt Apple 30 jaar oud, misschien wordt de Mac mini wel hernoemd tot "30th Anniversary Macintosh".

Dan zit ik nu nog een beetje in dubio nu eentje aanschaffen of dan toch wachtten tot 1 april..

Als ik jou was zou ik even wachten

Als het geen haast heeft zou ook ik wachten. Normaliter heb je altijd de kans na de aanschaf op een kleine update en als je pech hebt is er een grote update maar die zijn redelijk in te schatten. Ik heb een jaar geleden mijn ibook gekocht en sindsdien is er alleen wat ram bijgekomen en de processor iets sneller geworden. De G5 zag ik al niet aankomen dus achteraf een goede aanschaf en een redelijk save toen. Maar nu weet je gewoon 100% zeker dat er dit jaar nog een flinke update komt, het zou zonde zijn als je die misloopt. Zeker als je al een Apple/PC hebt en je gewoon de dingen kan doen die je al wil. Haastige spoed is zelden goed...

Ik heb geen haast. Word gewoon wachtten dus. Kan ik ook mooi even doorsparen voor een aantal mogelijke opties. Hoeveel mensen hier hebben er een mac mini en vinden deze het de aanschaf ook waard?

ik heb hem sinds 2 weken en ben er zeer over te spreken :lol:

Ik heb ook een mac mini. Ik ben er zeer tevreden over. Ik gebruik de mini voor 'normale' dingen: WORD, excel, safari, mail, zo af en toe een videomontage. Het is een zeer stille computer waar ik een hoop plezier van heb!

ik wil dus een mac hebben (mijn eerste) om er een beetje mee te stunten. Kijken of het echt wat is zoals iedereen beweerd

petje af als je zo lang kunt wachten. Ik zou het niet kunnen.. Als ik iets wil : NU. :)

Ik zou dus niet wachten, maar kopen en genieten.

ach ik zit nu al een tijdje te mokken of ik wel of geen mac ga aanschaffen. Dus dit kan ook nog wel even, denk ik.

Wachten, die PowerPC processor is echt te oud, wacht op de Intel mac mini, die heeft waarschijnlijk ook geen laptop hardeschijf meer en is dus minimaal dubbel zo snel in zn geheel.

Ik heb hem een maand geleden gekocht 1e mac) tesamen met een extra hardeschijf en EyeTV 200 en vind het een heerlijk ding, dat ook een perfect Home Theater systeem is geworden met Frontrow en Salling clicker erbij. Mijn snellere PC zet ik alleen nog maar aan om eens WoW te spelen:)

[quote:628d11a0e8="apollo51"]Wachten, die PowerPC processor is echt te oud, wacht op de Intel mac mini, die heeft waarschijnlijk ook geen laptop hardeschijf meer en is dus minimaal dubbel zo snel in zn geheel.[/quote:628d11a0e8] Kijk dat is dan ook weer gunstig. Hopelijk valt de prijs dan ook weer gunstig uit

Over de nieuwe intel mac mini. Het zijn nog steeds wel roddels en voorspellingen die worden gedaan over 1 april Dit jaar zullen waarschijnlijk alle mac's overgaan op intel processoren, maar wanneer, dat is niet zeker?

De roddels gaan ook dat ze de mac mini om willen dopen tot media centre. Het is de vraag of je dat wil met je computer. Als je toch nog wacht met kopen en dus verder spaart zou je ook nog over een andere mac na kunnen denken.
Het is maar een suggestie. Uiteindelijk zal je zelf moeten beslissen.

Ik heb zelf ook de mini en het is een zeer goed ding. Zeer stil en hij kan verrassend veel.
Het enige nadeel is dat wanneer je er een cd/dvd instopt, dat hij dan veel lawaai maakt, maar dat is niet echt een nadeel.
Gisteren hoorde ik mijn mac mini voor het eerst blazen, toen ik een brush in photoshop gebruikte waarbij mijn mini iets meer moest berekenen. Ik heb hem sinds september.

Naar verwachting zal de intel-Mini minder mini zijn , onder andere omdat er inderdaad een 3,5" schijf in komt. Maar misschien pakt Apple de oude gewoonte weer op om met elke nieuwe processorgeneratie ook een compleet ander design aan de computer te geven. Want dat de intel-iMac hetzelfde uitziet als de iMacG5, wijst op een snellere overstap naar intel dan het designteam van Ives zich wellicht had gedacht. Apple heeft nu een jaar lang kunnen zien hoe de nieuwe Mini bevalt, welke doelgroep zich er het best mee bedient etc. Waar je je overigens ook niet op moet verkijken is dat een product dat voorgesteld wordt op 1 april, niet op 2 april op jouw bureau zal staan. Tot dusver kampt Apple bij bijna elk nieuw product met te lange levertijden.

Dat ze er een media center van maken kun je zelf toch ongedaan maken? Andere mac; jah het is wel mijn eerste mac dus als hij mij niet zo heel erg goed bevalt zal het een iets minder harde klap zijn... als u snapt wat ik bedoel..

Vind ik een goed argument, maar een mac zal je zeker wel bevallen. Dat zal iedereen hier op dit forum zeggen trouwens. Dan komt er weer een vraag, of de nieuwe mac mini nog net zo goedkoop zal zijn.

[Offtopic] @ trabant: Wat je zei over de intel iMac. Ik denk dat daar ook een nieuw ontwerp nog voor komt. Als je de plaatjes bekijkt van de opengehaalde intel iMac ziet hij er erg slordig uit. Ik denk door het snellere proces dat erachter is gezet, dat ze het snel in het ‘oude’ model hebben gezet en er nog een nieuwe komt. Ook omdat een mac ervan binnen ookl netjes uitziet. [offtopic]

Als ik een Mac mini in het mandje 'voor later' doen, staat er: Mac mini 1.4GHz [color=red:526dd7add6]new[/color:526dd7add6]. Houdt dit in dat het de geüpdate versie is, met een betere videokaart enzo. Of moet ik dit compleet negeren? Mij lijkt een mini namelijk wel wat, maar dan moet het wel die "geupdate versie" zijn... en het schijnt dat je daar niet achter kunt komen dus ja, zit nog goed te bedenken wat een goede keuze is voor mij. :)

@ Sietse, ik denk dat het belangrijk is wat jij met je mini wilt doen. Voor de meeste mensen is de mini een heel fijne en snelle computer. Maar als je puur met professionele video en foto editing aan de slag wil, is een 32 mb videokaart natuurlijk aan de magere kant. In tekstverwerken / internetsurfen zul je er nooit last van hebben.