Aanschaf nieuwe router - welluku?

Hallo!

Wij hebben een Chello Classic abo en een sweex router (oudje) waarvan ik alleen pc-firmware upgrades kan vinden. Ding heeft het nooit echt goed gedaan en aangezien een nieuwe router geen honderden euro’s kost willen we graag een nieuwe aanschaffen.

Wireless is makkelijk, maar op de een of andere manier heb ik hier niet zoveel vertrouwen in als in een ‘vaste’ connectie met een kabeltje. Is dat gegrond of onzin?:?

Welke router raden jullie aan in combinatie met chello classic (morotola surfboard modem). Azureus staat hier zo’n beetje 24/7 aan, dus als er maccers zijn met ervaring hoor ik het graag!

Thanks a bunch!

ik heb goede ervaringen met mijn [url=http://www.draytek.nl/]Draytek[/url] en ben er zeer tevreden mee.

Linksys, altijd goed. Alleen niet een van de goedkoopste. Maar wel van Cisco, da's een autoriteit op router gebied.

persoonlijk ben ik heel tevreden over een Sweex router: http://www.sweex.nl/producten.php?sectie=7&subsectie=7&item=91&artikel=333

[quote:86dc0a832b="buxx"]Linksys, altijd goed. Alleen niet een van de goedkoopste. Maar wel van Cisco, da's een autoriteit op router gebied.[/quote:86dc0a832b]

Mocht je voor de Linksys WRT54 gaan neem dan de WRT54GL, deze draait namelijk nog steeds op basis van linux net zoals de oudere modellen. De normale WRT54 draaien op 1 of andere goedkope firmware en kan je ook veel minder instellen en draait een stuk onstabieler.

Als je met alleen draadloos kan leven dan is de Airport Express wel gaaf (audio uit enzo). Wil je een fijne betrouwbare modem, neem dan een Thomson (Speedtouch) die blijven onder zware belasting goed werken(nieuwe generatie).

Heb laatst een Sweex 11g ingesteld, werkte boven verwachting goed.

Eigenlijk werken alle routers redelijk tot goed tegenwoordig maar neem aub geen linksys router WRT54Gv1,v3 en v5, uit eigen ervaringen draait het op de standaard firmwares niet lekker. Pas na wat getune met van die gehackte firmwares is het vlot werkbaar,de nieuwste serie routers en de linksys accespoints zijn wel ok.

Ik hoop dat ik je hier mee op weg geholpen heb!

Dank jullie wel voor alle reacties!!

Ik heb wat om mee te gaan rondshoppen!!

Groetjes!

al een tijd een Lynksis WRT54GL en ben er tot de dag van vandaag zeer tevreden mee.

MIjn ouders hebben een sweex en idem.

Ik zou ook voor de Linksys WRT54GL of de Netgear WPN824 gaan.

Ik heb een gewone WRT54G (laatste model) en die bevalt eigenlijk prima. Echter, als casema de verbinding weer eens een beetje laat haperen moet ik wel de router herstarten om de verbinding weer op te bouwen. Verder werkt het wel goed...

Over Wireless is onzin, als je het goed instelt is er geen probleem. Ons draadloos netwerk hier is dicht, komt geen buitenstaander in.

Zelf werk ik met een SMC router, ben er zeer tevreden over en heeft goed bereik.
Dus namens mij, raad ik SMC aan.

Linksys heb ik om een of andere reden altijd problemen mee. De laatste Linksys router die wij thuis hadden te staan is doorgebrand en een Linksys acces point die we hier hebben te staan valt op willekeurige momenten zomaar ineens weg. Nu hebben we een 3com router, maar dat kreng is nog verschrikkelijker. Zodra ik ook maar enige vorm van beveiliging aanzet kan ik er niet meer mee verbinden en werkt WDS naar mijn Airport Express ook niet meer.

Ik hoor altijd veel positieve geluiden over Belkin producten in combinatie met Macs. Andere bovengenoemde alternatieven,kan ik uiteraard geen oordeel over geven.