Aanschaftip

Morgen wil ik een G4 533 Mhz Powermac ophalen. Hij heeft 1 Gb geheugen, 32 AGP 4x, 40 Gb HD, CDRW en is compleet met pro tb zwart.

Deze:

[img:dc04c8abad]http://img63.imageshack.us/img63/1200/applepowermacg41ny.jpg[/img:dc04c8abad]

Is 250 euro dan een goede prijs, want je hoort en ziet zo veel verschillende meningen.
Hij moet gaan ingezet worden als firewall/router/ftpservertje/asterisk centrale. Er komt natuurlijk Linux op, aangezien ik de Asterisk software erop wil hebben.

Indien het scherm nog in goede staat is lijkt mij dit een faire deal. Wel uitvoerig testen natuurlijk!

Ik ga er van uit dat je powermac dienst doet als achteraf machine waar je niet veel achter zult zitten. Hij heeft veel geheugen dat alleen al rond de 100 euro kost. Ik denk dat je er een leuke machine aan zult hebben!

Voor dat geld vind ik het een hele leuke setup, was ook wel wat geweest voor mijn moeder, die internet en mailt toch alleen maar. Scherm is 15" zeker?

bij de specs staat helemaal geen scherm.

hou er wel rekening mee dat asterisk niet lekker gaat draaien op zo’n oud beestje.

ik zou ook zeggen: Doen..

ehmmm, zit het scherm erbij?.. (dan zou het een fraaie deal zijn)

let goed op de staat van de computer (gekrast, gedeukt, is het scherm oke (niet te vlekkerig?) )
enne kijk even in het systeem naar het serienummer… kan je gelijk zien of het moederboard bijvoorbeeld al eens vervangen is e.d.

:wink: Max

[quote:6cbd0fe0d8="HS-L"]bij de specs staat helemaal geen scherm.[/quote:6cbd0fe0d8]

Waar zie jij die specs dan???

Nou... hier: [quote:9c24423da1="black_eye"]Morgen wil ik een G4 533 Mhz Powermac ophalen. Hij heeft 1 Gb geheugen, 32 AGP 4x, 40 Gb HD, CDRW en is compleet met pro tb zwart.[/quote:9c24423da1] Eerste regel van de openingspost :)

[quote:01990a5c0d="HS-L"]bij de specs staat helemaal geen scherm.

hou er wel rekening mee dat asterisk niet lekker gaat draaien op zo’n oud beestje.[/quote:01990a5c0d]

Asterisk is ook om zelf mee te klooien, ik moet het tenslotte ook ondersteuen. :slight_smile:
Er hoeven maar 2 telefoons (softphone met blue tooth koppeling) op met voicemail. Deze kan ik volgens mij weer voor het zelfde bedrag van de hand doen, mocht ik dat willen.

Ik zit regelmatig op tweedehandsmac.nl te kijken omdat ik binnenkort mijn eigen Quicksilver met scherm wil verkopen. Nou is tweedehandsmac.nl is niet erg representatief (al met de helft van wat ze daar voor QS plus scherm durven vragen, zou ik prima tevreden zijn). Op die site wordt [i:85aedc59d6]alleen al voor het scherm[/i:85aedc59d6] ruim 250 gevraagd. Als die er bij zit, heb je een mooie deal.

[quote:125dc8a32a="Elstar"]Ik zit regelmatig op tweedehandsmac.nl te kijken omdat ik binnenkort mijn eigen Quicksilver met scherm wil verkopen. Nou is tweedehandsmac.nl is niet erg representatief (al met de helft van wat ze daar voor QS plus scherm durven vragen, zou ik prima tevreden zijn). Op die site wordt [i:125dc8a32a]alleen al voor het scherm[/i:125dc8a32a] ruim 250 gevraagd. Als die er bij zit, heb je een mooie deal.[/quote:125dc8a32a]

Stuur me maar een PB als je zo ver bent :slight_smile:
En haal ik morgen deze powermac op. Zal de foto´s posten.