Aansluiten op het netwerk

Hallo,

ik zit hier op school met mijn macmini maar kan geen verbinding met internet tot stand brengen… kunnen jullie mij helpen?
Ik zit hier op een LAN netwerk en het automatisch configureren wil niet echt lukken…

alvast bedankt!

Het is inmiddels gelukt... gedeeltelijk dan. ik heb handmatig mijn ip ingevoerd nu staat er bij netwerk bij ingebouwd ethernet dat het actief is en dat ik ben verbonden met internet maar... ik kan geen site of zo openen.. dus het internetten lukt nog niet :S

Opmerking: bovenin mijn finder staat dat linkje met internetverbindingen als ik op open internet verbinding… klik staat er bovenaan ‘overzicht’ ‘Interne modem’ en ‘VPN (L2TP)’ maar geen ‘ingebouwde ethernet’.

wat moet ik doen?

voorkeuren > netwerk dubbelklik op je ingebuowde ethernet en voila, alle instellingen die je nodig denkt te hebben. Kies DHCP en 90% kans dat het vanzelf goed gaat.

Wat je gedaan hebt is je modem configureren. Internet over ethernet gaat zonder ‘verbinding maken’ zoals je met een modem wel doet.

kheb dus net uitgelegd dat dit niet het geval is.. zoals je net zei heb ik het gedaan, maar het werkt niet.. ik denk dat het iets met die VPN te maken heeft

Meestal moet je MAC adres dan ook bekend staan in de router die de IP-adressen uitdeelt. Ook al wijs je zelf adresen toe, dan doet íe het toch niet...