aansluiting usb hub hama

hallo mac vrienden, ik heb een probleem met aansluiting usb hub als ik mijn scanner of printer aansluit op de hub of vooral fototoestel dan gaat dit langs geen kanten ,de hub word wel erkend , weten jullie soms een oplossing of moet ik een originele hub kopen van Apple ???? groetjes , chipo :D

wat bedoel je met 'gaat dit langs geen kanten'?

[quote:4b46e1daf3="mike"]wat bedoel je met 'gaat dit langs geen kanten'?[/quote:4b46e1daf3]

dat ik geen aansluiting krijg langs de hub!! :slight_smile:

sommige apparaten hebben het liefst een directe aansluiting op de Mac, (heeft met de stroomtoevoer en bandbreedte te maken, denk ik)

dank u shadia en als ik de stroom opvoer zou dit helpen wel heel gevaarlijke zet denk ik

een scanner heeft erg veel stroom nodig dus die kun je beter altijd direct in de mac stoppen. Hij haalt dan meestal alle stroom weg en blijft er niks meer over voor de andere apparaten... En verder is volgens mij elke hub goed... Gewoon een paar configuraties uitproberen met welke dingen aan de hub en welke rechtstreeks en kijken welke het beste werkt...

[quote:443150242c="Igor"]een scanner heeft erg veel stroom nodig dus die kun je beter altijd direct in de mac stoppen. Hij haalt dan meestal alle stroom weg en blijft er niks meer over voor de andere apparaten... En verder is volgens mij elke hub goed... Gewoon een paar configuraties uitproberen met welke dingen aan de hub en welke rechtstreeks en kijken welke het beste werkt...[/quote:443150242c]

dank u igor zal dit eens proberen

[quote:546c0af20a]En verder is volgens mij elke hub goed...[/quote:546c0af20a] En wanneer mijn hub niet in OSX werkt maar wel in OS9, kan het dan zijn dat de snelheid te hoog is in OSX o.i.d. [i:546c0af20a]( t'is wel een heel goedkoop hubje)[/i:546c0af20a]

Ik heb zo een groen doorzichtje hub-je met stroomtoevoer en die werkt perfect onder X als onder classic, no prob, en 't is ook een goedkoop (zeker nog geen 20 euro) Printer-scanner hangt er aan en adsl-modem.

Volgens mij ligt het dus aan de hub van jou. Het is toch één met stroomtoevoer?

Het is een hubje van Typhoon en is volgens de beschrijving te gebruiken met en zonder de stroomtoevoer. Maar het zal inderdaad wel liggen aan mijn hubje, van de fabrikant heb ik na twee mailtjes ook nog steeds niets vernomen, ach ja... koop ik maar een groen doorzichtig hubje erbij. Twee goedkope hubjes maakt het dan toch weer duur... :cry:

Ik heb hetzelfde hubje, werkt inderdaad voor geen meter, het belachelijke is dat het ook niet fatsoenlijk werkt onder windows. Weg gegooid geld dus, maar ja, het was dan ook niet zoveel. :mrgreen:

Ik werk op mijn werk ook met een Hama usb Hub (zo'n groen doorzichtige) en kan daar probleemloos 3 scanners aan hangen. Volgens mij ligt het eraan of je ook apart stroom zet op je hub. Ik kan namelijk ook een extra adapter (die bijgeleverd was) aansluiten op de hub. Dan hou je denk genoeg stroom over dat alles gewoon probleemloos werkt..

Dus als het mogelijk is een adapter aansluiten op een hub, en anders bij aankoop naar die mogelijkheid kijken…

[quote:797c038e57]Volgens mij ligt het eraan of je ook apart stroom zet op je hub. Ik kan namelijk ook een extra adapter (die bijgeleverd was) aansluiten op de hub. Dan hou je denk genoeg stroom over dat alles gewoon probleemloos werkt.. [/quote:797c038e57] Dit goedkope hubje werkt met en zonder adapter, of beter gezegd werkt dus niet, nou ja onder OSX. Het hubje werkt wel wanneer je alleen OS9 draait, maar daar wilde we net vanaf.... Doe mij maar die :mrgreen: doorzichtige....

dan kan ik je helaas ook niet verder helpen :(

Toch bedankt... Altijd fijn te weten dat het niet helemaal aan mijn :apple: -kunde ligt... :D