aansturing Mail in Mozilla - krijg steeds die stomme mail van Mozilla

Vaak zijn op sites emailadressen zo ingevuld, bv bij Marktplaats.nl, dat je ze niet kunt zien, of kunt copieren. Je klikt op de linkt en de broser start zijn mail app op. In mijn geval wil ik dat Mozilla gewoon mail gebruikt... maar waar kun je dat instellen? heb gekeken, maar kom er geen wijs uit. Hij start dus gewoon de interne mail van Mozilla op en vraagt steeds weer gegevens [omdat ik die natuurlijk niet ingevuld heb in Mozilla]

Hoe kumpt dat noe?

selecteer onder "edit" de preferences,

hierin kan je aangeven wat je wil opstarten, wat je kan instellen om je bv. mail te otvangen.

sukses

eko

Mmm k'snap ongeveer wat je bedoelt, maar daar kan ik geen helper aanklikken...

In de system preferences heb ik bij internet, als standaard mail app; mail gekozen, en als browser; Mozilla.

Alleen nu wil Mozilla de mail handelen die ie gelinkt krijgt voorgeschoteld op een pagina… Dat wil ik dus niet… hij moet switchen naar Mail…

hoe

Nee, krijg het in Mozilla ook niet voor elkaar, maar met Chimera gaat het automatisch ;)

http://chimera.mozdev.org

Persoonlijk vind ik Chimera ook veel beter als Mozzila, eigenlijk is Chimera de beste browser op de Mac. ;)

Adriaan

Ben nu ingelogd via chimera...

Dus eens kijken of dat deze week bevalt…

mk

het gaat je zeker bevallen, zoals adriaan zegt. beste browser voor OSX

Ben er nu al tevree mee, toffie dat je mapjes in de balk kan gooien.... super idee [of was het ergens anders ook al?]

Alleen, hoe zit dat nu met die niewe browsers… Heb ik ergens een tof plaatje, sleep ik die op het buroblad, of een map, en het enige dat ie bewaart is een URL… moet ik dan apart het plaatje lokaliseren en erop klikken en saven als? Waar is het drag and drop gevoel gebleven???

Zomaar eerste indrukken…

Die mapjes was al bij omniweb. Maar drag and drop werkt inderdaad niet had ik nog niet gemerkt. Tja ik doe altijd rechtermuisknop en dan save image. Deed ik bij de andere browsers ook altijd. Ok je hebt al een ding gevonden dat eigenlijk wel ontbreekt. Ik zou als ik jou was toch een keertje naar chimera mailen daarvoor dan, zit het waarschijnlijk in de volgende nightlybuild.