Aantal GB's op één accu met photo connector

Hoi,

Komende zomer zit een paar weken zonder stroom, maar met digitale camera :slight_smile:
Nu heb ik een imagetank besteld om mijn foto’s op te kunnen slaan, maar ik bedacht met net dat misschien een IPod ook wel voldoet, en die is na de vakantie een stuk handiger. Maar, ik kan mijn ipod niet opladen in 3 weken tijd, en daarom zou ik graag willen weten hoeveel GB je op één accu kan copieëren. Misschien annuleer ik dan mijn bestelling en koop ik alsnog een IPod.

Ipod's snoepen ook nog wat stroom wanneer ze zijn uitgeschakeld! Mijn 3G is daarom zonder te gebruiken binnen ca. 2 weken vrijwel leeg, misschien zijn de batterijen tegenwoordig beter maar ik zal het er niet op gokken zeker niet als je ook nog flink wat G weg gaat schrijven.

of een belkin batterij houder bij je iPod kopen. :)

Maar is er iemand die kan vertellen hoeveel batterijen dat verbruikt, foto's via je iPod photo lezer binnenslurpen?

Ga in oktober een maand naar Nepal en ben nu in de markt voor een nieuwe iPod (baal alleen dat er alleen nog 20 en 60 is. 20 is te weinig, 60 teveel).

[quote:dc20e6c738="Zaphod_B"]Maar is er iemand die kan vertellen hoeveel batterijen dat verbruikt, foto's via je iPod photo lezer binnenslurpen?

Ga in oktober een maand naar Nepal en ben nu in de markt voor een nieuwe iPod (baal alleen dat er alleen nog 20 en 60 is. 20 is te weinig, 60 teveel).[/quote:dc20e6c738]

Dan nu nog snel bij een apple store een 30gb kopen Bijvoorbeeld bij www.youmac.nl

Bedankt voor jullie reacties. De gedachte dat ik na 2 weken met een lege ipod, een volle geheugenkaart en dus een werkloze DSLR zit is een soort nachtmerrie. Ik ga voor een reguliere imagetank...

Heb je die [url=http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Merchant_Id=&Section_Id=201706&pcount=&Product_Id=159551&Section.Section_Path=%2FMobieletelefoons%2FiPodaccessoires%2F]Belkin batterij-houder[/url] die HS-L voorstelde serieus overwogen? Een image tank werkt toch ook gewoon op verwisselbare batterijen? Een iPod photo met extra batterij-houder lijkt me dan een heel mooi alternatief. Je zal toch veel extra batterijen moeten meenemen, ook voor je camera. Voor de iPod kan je ook nog een auto-lader kopen, voor als je eventueel wel een auto ter beschikking hebt af en toe.

Vraagje: waar ga je eigenlijk naartoe dat je *weken* geen stroom hebt? Ik ga in oktober een maand naar Nepal en zit dus met dezelfde vragen, maar daar heb je ook op 4000m nog stroom (zij het mondjesmaat).

Ik ga met WorldServants 3 weken naar Malawi om een school te bouwen. Misschien hebben we wel stroom (d.m.v. een aggegraat) maar die gaat vast geen middagje draaien zodat ik even de batterijen van mijn camera kan opladen.

Volgens mij heb ik alle voorzorgsmaatregelen genomen, ik heb voldoende batterijen om het 3 weken uit te houden (met spaarzaam gebruik van LCD-scherm) en een imagetank (PD70X) voor de opslag van de afbeeldingen. Het enige waar ik mij nog zorgen over maak is de lage temperatuur 's nachts en de invloed die dit heeft op de accu’s.