Aardbeving Tsunami Japan

Best Apple-addicts,

Allemaal even je iPad/iPhone met de slome 4.3 download naast je neerleggen. En even stilstaan bij wat er in Japan gebeurd. Ik heb net de beelden gezien en dat is echt niet mis!

Een aardbeving van 8,9 op de schaal van Richter heeft al ellende veroorzaakt in Japan, maar nu loopt er een tsunami over het land die alles met zich meeneemt.

Op nos.nl cnn.com zijn beelden te vinden en bbc.co.uk heeft vandaag een livestream aan staan.

Bizar...

Check ook die auto's op 2:30...

Whoh, dat is echt inderdaad bizar.

Beangstigend! Ik kreeg net een berichtje via Twitter van eennbevriende ballonvaarder die momenteel voor z'n wek in Tokyo is.

Hij zegt dat in het centrum het leven stilaan z'n gewone gang terug begint te gaan, alle puin(kapotte ruiten, steengruis,...) wordt vollop geruimd daar.

The bitch is back. Moeder Aarde is altijd sterker.

Ik ben ook erg benieuwd naar de beelden van de getuigen.

Inderdaad trabant. Het is een cliché, maar je beseft weer hoe nietig je als mensje eigenlijk bent.

OMG.... :eek:

Volgens het artikel op nu.nl is deze beving krachtiger dan die op Haiti, echter wordt er nu nog gesproken over tientallen doden (wat waarschijnlijk nog gaat stijgen) waar er op Haiti honderdduizenden doden zijn gevallen... Bizar.

Op Haïti was heel slecht gebouwd, daardoor zijn veel gebouwen ingestort en veel doden gevallen. Tel daar bij op dat Haïti een straatarm land is, dat verklaart een hoop.

In japan hebben ze wel maandelijks(in ieder geval) jaarlijks een aardbeving. Die weten wel gebouwen te maken die "redelijk schokbestendig zijn. Die storten niet zo makkelijk in als in Haiti.. of zelfs Nederland

Dat is echt bizar, ik had wel wat erover gelezen maar na het zien van het filmpje hierboven besef ik toch dat het wat ernstiger is dan ik had verwacht.

@Hammond & Fro: dat was ook de aard van mijn reactie, bizar om te zien wat welvaart (en de daaruit voortvloeiende technologische vooruitgang) voor verschil kan maken in de gevolgen van een ramp.

Wacht maar, straks komt Gerda Smit weer op televisie klagen dat de citruspers en de gastendoekjes mee zijn genomen. Maar dit keer door het water.

Wel ronduit vreselijk wat daar is gebeurt zeg!

Japanners bouwen daar inderdaad op, maar het is nog maar net begonnen. Ze verwachten dat de Tsunami nog meer landen gaat raken. Het is nu al erg, maar het is nog maar net begonnen.
En over die slachtoffers. Die zullen waarschijnlijk nog meer worden. Je ziet auto's wegrijden van de golf, maar worden toch ingehaald. Zo'n klein detail zegt voor mij al genoeg.

Ik heb anders begrepen dat de Tsunami al in Rusland was aangekomen en daar al flink afgezwakt was... Maar we zullen zien...

Uiteraard zal ie daar afgezwakt aankomen. De vraag is alleen: Hoeveel afgezwakt? Hoe dichter bij de aardbeving, des te groter de golf uiteraard.

Er staat een kerncentrale in brand.
Maar kernenergie is veilig, toch?

[img]http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00825/Tsunami_kaartje_825431i.jpg[/img]

botweg tellen vanaf 07:00h onze tijd.

[img]http://i875.photobucket.com/albums/ab314/Frutseltjuh/japan2.gif[/img]
Onze wintertijd is één uur later dan UTC

Fuck!