Ik heb vandaag Ableton 6 gekocht via de Ableton site en wilde mijn Oxygen8 linken aan het programma. Dit heb ik voorheen altijd gedaan met Ableton 5 (test versie) en dat werkte als een tiet. Nu kan ik alleen maar, blijkbaar, de input voor de Oxygen via mijn M-Audio firewire 410 laten komen. Er is geen optie zoals voorheen ‘poort1’, want mijn Oxygen8 is aangesloten op mijn Mac via usb.
Met andere woorden, mijn Oxygen8 werkt niet
wie weet de oplossing???
Je zou even bij de preferences kunnen kijken van ableton. En dan het kopje Midi Sync. Als je daar in het vakje control surface je midi controler selecteerd en je midi poorten moet het helemaal goed komen.
[quote:dbfc0caa9b="Lazy B"]Je zou even bij de preferences kunnen kijken van ableton. En dan het kopje Midi Sync. Als je daar in het vakje control surface je midi controler selecteerd en je midi poorten moet het helemaal goed komen.
succes ermee.[/quote:dbfc0caa9b]
dat zeg ik dus… dat ik daar geen poort kan selecteren alleen mijn geluidskaart
[quote:417adbdbb1="microdesign"]oei das een lastige, ableton en externe sound-cards zijn leuke dingen hahaha NOT
heb je eerst je soundcard geinstalled en later ableton of niet?[/quote:417adbdbb1]
hij doet het, vraag me niet hoe want er blijven errors komen… dan ineens doet een knoppie het niet
volgens mij ligt ie idd niet lekker samen … gek dat is toch echt een windows kwaal!