ABN-AMRO met safari

Mijn bank is actief bezig om mij te laten overschakelen op internetbankieren. Laatst ook weer, toen ik bij ze op kantoor was. Dus ik vraag hoe goed de integratie met een Macintosh met Jaguar is, en natuurlijk weet niemand daar iets daarvan af (maar mij is verzekerd dat het onder Windows fan.tas.tisch werkt).

Dus gooi ik de vraag hier maar in de groep. Ik heb al gekeken wat er eerder over het onderwerp geschreven is, maar dat is niet heel helder voor mij.

Op de ABN-AMRO site wordt vermeld dat je om te internetbankieren moet werken met Netscape of met Internet Explorer. Maar ik werk zelf vooral met Chimera en ben snel bezig over te stappen naar Safari. Kan ik met deze browsers ook internetbankieren? Maakt het nog iets uit dat ik met OS X werk, meer specifiek met Jaguar 10.2.3?

De site meldt ook dat je je rekening handig kunt bijhouden met programma’s van DaviLex of EasyDisk. Klinkt mij in de oren als Windowsprogramma’s. Is er iets dergelijks voor de Mac beschikbaar? En werkt dat goed? Ook onder Jaguar?

Wat zijn specifieke problemen die ik kan verwachten bij het internetbankieren via de ABN-AMRO?

Groeten,

Wim

Uit de berichten in dit forum heb ik vernomen dan Internet bankieren via de Rabobank met Safari nog niet werkt, maar Chimera wel.

Ik heb nog nooit problemen gehad met abn internetbankieren via chimera en mozilla. Met Safari heb ik nu 1 acceptgiro betaald en ook geen probleem... Ik ken geen Nederlandse boekhoudprogrammaatjes voor de mac (ze zullen er best zijn) maar ik gooi altijd al mn transacties in een Filemaker database zodat ik ze altijd kan terugbekijken of verwerken.

Chimera werkt probleemloos met de ABN, met Safari heb ik het nog niet volledig geprobeerd maar kon wel inloggen en het saldo bekijken, heb er nog geen betaalopdrachten mee gedaan, maar heb het idee dat dat ook wel werkt. Je kunt dus gerust overstappen op internet bankieren. Er is een nederlands boekhoudprogramma voor de mac: iprofit

http://www.iprofit.nl/

Heb er geen ervaring mee, kan je dus niet vertellen of het goed werkt.

Misschien een beetje met een kanon op een mug knallen, maar bij Informer ([url]www.informer.nl[/url]) hebben ze Informer Compact Basis, hetgeen ongeveer doet wat jij wilt, maar nog veel meer ook...

Ook bij de SNS werkt Safari nog niet naar behoren, iets met de security certificates dus nog even Safari verder debuggen. Onder Explorer werkt het voortreffelijk met Jaguar

Zojuist mijn eerste ABN-Amrobetaling gedaan via Safari en geen problemen tegengekomen (misschien pas als ik een betalingsherinnering krijg?) Ook in Chimera en Explorer ben ik nooit op moeilijkheden gestuit.

Ik ben op de Mac nog geen enkele browser tegen gekomen die niet goed werkt met Internet bankieren via de ABN-ARMO.

Ik probeerde postbank.nl's girotel, maar dat werkte niet met Safari, noch met IE [pas op het laatst gaat het fout].

Met Mozilla 1.2 gaat het wél. Let op: wel via postbank.nl naar girotel surfen.

hier werkt internet bankieren met abnamro perfect en lekker snel met safari kost alleen tijd om de codes in te typpen :lol:

:smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Heel erg bedankt voor de reacties. Dan gaan we het toch maar eens proberen (en maakt de bank namens mij één hele euro over naar een goed doel! Geldt Apple's Switch campaign als een goed doel? Is er een switchers-fonds?).

Whymme