Abnormaal grote regelafstanden binnen Apple applicaties

Momenteel treden er bij ons buro verschijnselen op binnen het OSX die ik niet kan thuis brengen. Sinds vorige week heeft een iMac G5 (OS 10.3.9) last van abnormale grote regelafstand in de tekst binnen Mail, Safari en Teksteditor. Alleen Apple applicaties dus. Hetzelfde verschijnsel trad gisteren ook bij een tweede iMac G5 (OS 10.4.2) bij dezelfde programma's. Kent iemand dit verschijnsel en nog beter: weet iemand hoe je dit oplost? Ik vraag me af of er momenteel virussen actief zijn binnen het MacOS die dit soort dingen veroorzaken.

Open deur: er zijn géén OS X virussen tot op dit moment.

Heb je ‘geknoeid’ met fonts?
Hoe doet ie het als je als een andere gebruiker bent ingelogd?

Niet dat er geknoeid is met fonts maar het lijkt er inderdaad op dat het een fontsprobleem is. Ik denk dat het systeem font Helvetica corrupt is geraakt. Tweede gedachte is Suitcase (versie XI). Suitcase heeft namelijk in hetr verleden vaak problemen en conflicten veroorzaakt. Gaan als eerste de Helvetica maar eens vervangen.

Bedankt voor je tip.

Wat betreft de open deur: ik ben daar niet gerust op als diverse sites toch melding maken van veel actieve virussen binnen het OSX, ook al veroorzaken deze niet die grote schade die het binnen Windows doet.
Maar goed… hier ging het topic niet over.

[quote:cdeab59a15="mobigo"]ik ben daar niet gerust op als diverse sites toch melding maken van veel actieve virussen binnen het OSX, ook al veroorzaken deze niet die grote schade die het binnen Windows doet.[/quote:cdeab59a15]

Sites die melding maken van veel actieve virussen in OSX? Linkje, please… dat wil ik wel eens zien. :?

Ik ben weer even gaan zoeken en stuit op grote discussies over het feit dat OSX wel/niet virusvrij zou zijn naar aanleiding van berichten van McAfee en Symantec. Ik ga geen bijdrage leveren aan deze discussie, daar zijn vast diverse andere topics over (bovendien moet ik weer aan het werk). Ik hoop inderdaad dat het OSX virusvrij is en zal blijven!

[quote:e8008a39df="mobigo"]Ik ben weer even gaan zoeken en stuit op grote discussies over het feit dat OSX wel/niet virusvrij zou zijn naar aanleiding van berichten van McAfee en Symantec. Ik ga geen bijdrage leveren aan deze discussie, daar zijn vast diverse andere topics over (bovendien moet ik weer aan het werk). Ik hoop inderdaad dat het OSX virusvrij is en zal blijven![/quote:e8008a39df] N.a.v. McAffee en Symantec 8) Die willen natuurlijk wel anti-virus software verkopen! Overigens kan het wel zijn dat er Windows virussen op je Mac zitten, maar die kunnen niks aanrichten omdat ze toch niet werken onder OSX... :)