AC3 Decompressor codec

Ik wil Das Leben Der Anderen afspelen, het beeld werkt maar ik heb geen geluid. Ik heb wel een AC3 codec, maar ik kan de AC3 decompressor audio niet afspelen.

Iemand oplossingen en/of tips?

Welke versie van de AC3 plugin gebruik je ? Welke versie van QuickTime ? ( Ik hoop niet 7.5 )

Quicktime 7.5. De codec is gewoon Intel.

[quote:5c9bd617fb="Yannes"]Quicktime 7.5. [/quote:5c9bd617fb] Jammer, aangezien 7.5 een hoop codecs kreupel maakt.

[quote:5c9bd617fb=“Yannes”]De codec is gewoon Intel.[/quote:5c9bd617fb]
Sinds wanneer maakt intel een AC3 codec ? Of bedoel je dat hij Universal is ? Want ook dat was niet mijn vraag, ik vroeg welke versie je hebt… Dus 0.85, 1.1, 1.7.7, dat soort info.

Pak d'r dan maar gewoon VLC bij zou ik zeggen.

Zoek eens naar de AC52-codec. Die werkt ook voor AC3-audio, is mijn ervaring. En die doet het ook gewoon met QuickTime.

[quote:f43f974be6="Nikita"]Zoek eens naar de AC52-codec. Die werkt ook voor AC3-audio, is mijn ervaring[/quote:f43f974be6] Sterker nog.. dat IS de ac3 codec.

unSOUND, bedoel je deze? http://trac.cod3r.com/a52codec/

Ja, die bedoel ik, en deze zit ook al sinds jaar-en-dag in mijn pakket met plugins.

Ah, in de tijd van mijn G4 mini was er nog een 'aparte' AC3 codec, en met mijn MacBook had ik een Intel versie nodig (uiteraard). Dat was dus in 2006 en die AC3 codec die ik had, die werkte alleen in Rosetta, maar de AC52 codec deed het wel, alleen werd 'ie niet als AC3 aangeduid... In elk geval, het werkt, en da's het belangrijkste :)

[quote:511b71326d="Nietzman"]Pak d'r dan maar gewoon VLC bij zou ik zeggen.[/quote:511b71326d]

Ja een geweldige tip, alleen werkt Vlc niet meer. Ik heb al de plugins opnieuw geinstalleerd, het werkte even en nu werkt het niet meer. (zie dit topic: klik)

Ter info, de plugins hebben GEEN ENKELE invloed op de werking van VLC. VLC heeft zijn eigen plugins die in het programma verwerkt zitten, daar staan de QuickTime plugins helemaal los van.

En die grote letters in je ondertitels zijn het gevolg van Perian 1.1, dan moet je Perian 1.0 gebruiken.

[quote:4e424f8e98="Pieterr"]unSOUND, bedoel je deze? http://trac.cod3r.com/a52codec/[/quote:4e424f8e98]

Bedankt, ik kan nu Das Leben Der Anderen met geluid afspelen! :wink:

Weet iemand trouwens waarom Frontrow geen .mov kan afspelen?

FrontRow kan honderden soorten MOV bestanden spelen, zolang de gebruikte codering maar ondersteund wordt. MOV zegt immers helemaal niks over de gebruikte codering, net als AVI. Heb je überhaupt wel plugins geïnstalleerd behalve Perian ?

Ja, deze:

xvidEncoder.component
XviD_Codec-r58 (Intel).component
XviD_Codec 1.0 alpha.component
mp4vDecoder.component
AviImporter-r7 (Intel).component
srtImport.bundle
Save as AVI.component
mp4vEncoder.component
AC3 Codec.component
AC3 Codec (Intel).component

Vlc werkt trouwens ook weer, na de standaardinstellingen even te hebben gerestored.

Je mist er dus behoorlijk wat. Sowieso zie ik geen DivX, 3ivX en WMV

En zo te zien staan er een aantal codecs dubbel in wat ook voor conflicten kan zorgen, zoals 3 Xvid plugins en 3 AC3 plugins…

3ivx dat werkt niet meer. Als ik die plugin in de map zet, zie ik een enorm watermerk in de films. En Divx en Flip4Mac staan gewoon in mijn Systeemvoorkeuren, divx is geregistreerd zelfs.

[quote:53e75a3a3f="Yannes"]En Divx en Flip4Mac staan gewoon in mijn Systeemvoorkeuren, divx is geregistreerd zelfs.[/quote:53e75a3a3f] Dan staan de PrefPanes nog op je systeem, maar de plugins zijn er niet... Dat kan al wat verklaren...

Er heeft ook nog nooit een Divx codec ingestaan. Ik ben hem nu even opnieuw aan het downloaden.