Account Imac 2014 met OSX10.11.6 niet meer toegankelijk

Vanmorgen Imac uit slaapstand gehaald, in inlogvenster het gebruikelijke wachtwoord ingetypt, dit bleek volgens de Imac niet juist. Na meermaals proberen herstart. Sindsdien is mijn inlogvenster gewijzigd van invoeren van naam en wachtwoord (dit heb ik eerder nog nooit gezien). Na invoeren is dit volgens de Imac allemaal onjuist. Kan ik dit zelf oplossen of beter hulp inschakelen?

Lastig en lastig vastestellen waarom de inlog niet meer werkt. Is ook afhankelijk van kennis en ervaring niveau. Wat je eerst zou kunnen doen is, mac uitzetten en stroomkabel uit Mac halen. Mac zo kwartiertje laten staan en kabel weer in de Mac stoppen.

Daarna Mac in Veilige modus opstarten (shifttoetsen ingedrukt houden tot melding veilige modus verschijnt). Dit kan best even duren.

Daarna eventueel nog opstarten in de Verbose mode:

En dan maar eens even terugmelden wat de ervaringen zijn.

Dank voor het antwoord. Ik besef me, wanneer ik dit uitvoer, ik daarna nog moet onderzoeken wat er aan de hand is. Voorheen wel in veilige modus opgestart bij een nog oudere versie, echter nu maak ik het besluit het weg te brengen. Helaas geen recente backup dus ik hoop het beste ervan.

Zou ook aan toetsenbord kunnen liggen. Batterij leeg bijv. Of toets kapot.