account settings

hoi,

als ik een account heb gedelete… opnieuw opstart…
zijn dan alle voorkeuren van die oude account pleite?
of kan ik die nog ergens terugvinden?

:frowning:

Het gaat me vooral om de mail berichten..

en de docs folder etc

Gone to the dogs...

Als je een account delete dan wordt er een img van aangemaakt. Behalve natuurlijk als je een account delete door de usermap weg te gooien…
Je kunt een account deleten en daarna opnieuw onder de zelfde naam aanmaken. Daarna mount je de .img (in users > deleted users) en sleept over wat er over moet. Een beetje zoeken. Ik denk dat je bijna alles wel kunt gebruiken behalve de prefs. Vergeet ook de keychain (sleutelbos) niet mee te verhuizen.

heb opnieuw de account aangemaakt (zelfde) had allen de account bij " accounts" gedelete.. dus niet de usermap.

kan die IMG niet vinden…
:frowning:

Ik dacht dat die dan in de map Gebruikers komt de staan als img in de map Verwijderde Gebuikers of zo?

Neem eens een kijkje bij: /Gebruikers/Verwijderde Gebuikers
of /Users/Deleted Users
of iets gelijknamig.

Ik heb ooit een gebruiker gewist en dat kwam daar ergens te staan. (Gewist met de systeemvoorkeuren-applicatie)

Als je anders het nog niet vindt, probeer eens te zoeken op de naam van de account of op .img?

Ah ja, eenmaal je het hebt gevonden, kan je de mappen zoals Documents / Documenten gewoon kopiëren naar de nieuwe account.

De voorkeuren vindt je dan in de map Bibliotheek / Library in de thuismap van de vorige account. In die map open je Preferences en daar zoek je de map “Preferences” en krijg je (meestal) per internetdomein te zien wat de voorkeuren zijn van welke programma’s.

Let wel op, ik las in een andere tread dat die account beschadigd was, dus let zeker op met die voorkeuren ook. Ik zou de voorkeuren van de Finder e.d. toch netjes laten staan.

Als je Mail al hebt geopend en daar al mail op ontvangt, kan je in Mail een oudere mailbox (.mbox) importeren. Archief > Importeer postbussen… vervolgens selecteer je dan de oude mailboxen, die van de gewiste account, te vinden in [Home]/Library/Mail/ en daar staan dan je verschiullende mailaccounts als je die hebt (ik heb bvb enkele mailadressen, dus meerdere mailboxen ook)

BEDANKT!!

HEB IMG GEVONDEN HOOP ALLEEN DAT IK HEM KAN GEBRUIKEN!
Was name.parseimage.

Hoe open ik die?
gewoon dubbelklikken?
ben namelijk nu aan het kopieren

bedankt voor de tips!! :)