Accounts in Mail

Ik ben sinds kort toch overgestapt op Mail omdat alle programma's van Apple zo leuk samensmelten. In mail maakte ik meerdere pop-emailboxen aan (ook van 2 andere personen, van XS4All). Het werkt opzich allemaal goed, mail ontvangen en versturen gaat prima, maar af en toe wordt er gevraagd om een paswoord, vervolgens geef ik het goede paswoord en dan is het nog niet goed. Dan druk ik op cancel en zegt ie dat er geen mails ontvangen kunnen worden, maar even later kan dit dan weer wel. Vreemd, maar opzich nog niet zo'n probleem. Maar het heeft denk ik wel te maken met het volgende probleem. Eigenlijk vroeg ik me af, of je ook èchte aparte emailaccounts kon maken. Nu is de inbox als het ware opgesplitst in 3 inboxen, en ook de sent map is opgesplitst in 3 verzonden berichten mappen. Het is dus eigenlijk één groot emailaccount met verschillende onderdelen. Als ik nu op andermans inbox klik, wordt er ook niet gevraagd om een wachtwoord. Alles is voor iedereen te bekijken. Als het nou zo zou kunnen, dat er bij het opstarten van mail gevraagd werd in welk account op wilt starten, en dat ie dan vervolgens het paswoord vraagt (wat dan wel goed moet gaan). Dat je dus gewoon alleen in je eigen accoutn zit. Dan zou ik tevreden zijn! :wink:

Ik heb hetzelfde probleem en maar 1 account. Soms moet ik zelfs uitloggen voor hij mijn paswoord terug wil aannemen.

Ik heb dat opgelost door gewoon meerdere gebruikers aan te maken, kunnen ze hun eigen mail openen en spul bewaren waar ze maar willen zonder dat mijn stukje computer een rotzooi wordt (niet gelukt, toch een rotzooi geworden, maar wel mijn rotzooi :-) . Overigens heeft 1 van de 4 gebruikers ook het probleem met de Keychain, dat er een wachtwoord opgeslagen dient te worden en niet geaccepteerd wordt. Oplossing: naar de bibliotheek de Keychain weggooien, opnieuw opstarten en 1 maal opnieuw de wachtwoorden intikken desgevraagd. Normaal gezien ben je er dan vanaf.... Bij mij toch!javascript:emoticon('8)')

nu is het wel zo dat als je mails wilt ontvangen je paswoord moet geven, maar iedereen kan elkaars mails bekijken. weet iemand niet of er om een map te bekijken ook een functie is om daar een paswoord op te zetten? :o :D

ik kan me herinneren dat ik met een ouder programma voor je mail zodra ik het opstarte een account moest selecteren om in op te starten. dan kwam je bij je eigen inbox, outbox, drafts ed. is er niet zoiets dergelijks ook mogelijk met mail? Ik hoop dat iemand iets weet... :D :?

Groeten en bedankt voor de genomen moeite :wink:

[quote:95122a3fbe="Jmvdtoorn"]Het werkt opzich allemaal goed, mail ontvangen en versturen gaat prima, maar af en toe wordt er gevraagd om een paswoord, vervolgens geef ik het goede paswoord en dan is het nog niet goed. Dan druk ik op cancel en zegt ie dat er geen mails ontvangen kunnen worden, maar even later kan dit dan weer wel. Vreemd, maar opzich nog niet zo'n probleem. Maar het heeft denk ik wel te maken met het volgende probleem. Eigenlijk vroeg ik me af, of je ook èchte aparte emailaccounts kon maken. Nu is de inbox als het ware opgesplitst in 3 inboxen, en ook de sent map is opgesplitst in 3 verzonden berichten mappen. Het is dus eigenlijk één groot emailaccount met verschillende onderdelen. Als ik nu op andermans inbox klik, wordt er ook niet gevraagd om een wachtwoord. Alles is voor iedereen te bekijken. [/quote:95122a3fbe] Ik vraag het me af of dit wel het probleem en de bijbehorende oplossing zijn. Ik maak regelmatig hetzelfde mee, maar enkel en alleen met mijn hetnet-account, geen probleem met .mac. Bij hetnet krijg ik ook nog eens enkele e-mails dubbel, of nog vaker, soms wel maanden nadat ik het eerste e-mail ontvangen heb. Het lijkt wel of de mailhost van hetnet niet goed met de instellingen van mijn Mail om kan gaan. [quote:95122a3fbe="Jmvdtoorn"]ik kan me herinneren dat ik met een ouder programma voor je mail zodra ik het opstarte een account moest selecteren om in op te starten. dan kwam je bij je eigen inbox, outbox, drafts ed. is er niet zoiets dergelijks ook mogelijk met mail? [/quote:95122a3fbe] Ik ken dit inderdaad ook van Netscape. Maar daar was het ook mogelijk om binnen het account ook e-mail van andere adressen te ontvangen. Dus volgens mij is er geen wezenlijk verschil tussen hoe Mail en Netscape werken.