accounts optie WEG in systeem voorkeuren

hallo,

ik heb een heeeeel vreemd probleem.
op mijn imac g5 is opeens in systeemvoorkeuren de knop accounts verdwenen.
beide accounts waren beheerder.

hoe kan dat en wat doe ik eraan?

groet,

j.

Kijk eens in de map /HD/Systeem/Biblliotheek/PreferencePanes Hier staan alle onderdelen van Systeemvoorkeuren. Accounts zou hier bij moeten staan.

[quote:dd4e1c2482="t.leffers"]Kijk eens in de map /HD/Systeem/Biblliotheek/PreferencePanes Hier staan alle onderdelen van Systeemvoorkeuren. Accounts zou hier bij moeten staan.[/quote:dd4e1c2482]

zocht ik ook al, maar is niet het geval…
raarrrr?

j.

daarnaast was de g5 ook af en toe heel traag, liep een garageband bestand vast (29 meg) wat wel liep op een ibook g4.....

Dat is toch wel erg vreemd, want volgens mij is dan niet alleen de link naar 'Accounts' verdwenen, maar de applicatie zelf ook. Ik weet niet hoe ik je verder kan helpen hiermee, maar ik zou in ieder geval als een dolle een backupje draaien. Sytsteemonderdelen verdwijnen volgens mij niet zomaar. succes ermee.

nee, het klinkt allemaal heel raar.

gloedje nieuw.

wel is dit het geval:

g5 gekocht

met de migratie tool mijn ibook handel overgezet, de tool maakte toen een nieuwe account aan, wat ik zelf een beetje raar vond, maar ja, ik zit nu 1 jaar te maccen. dus wie ben ik…

maar toch. na die migratie vond ik al dat er e.e.a. redelijk traag verliep. soms moestie tijdens via kopieren van de lacie externe hd (usb2) heel erg denken terwijldie protools opstartte en een file met diverse wav links opende…

maar ja, 2,nogwat mhz en 1 gig ram… dat moet hij toch kunnen…

snap er niets van.
er dus nu nog NIETS weg, en ik zet systeem wel opnieuw op. geen gel***

en anders terug naar mac support…

j.

Als je hem bij MacSupport hebt gekocht zou ik ze zeker bellen. Ze weten echt heel veel daar en ze kunnen je ws. precies vertellen wat er aan de hand is...

[quote:1867d2441b="jantje bee"]nee, het klinkt allemaal heel raar. met de migratie tool mijn ibook handel overgezet, de tool maakte toen een nieuwe account aan, wat ik zelf een beetje raar vond, maar ja, ik zit nu 1 jaar te maccen. dus wie ben ik... j.[/quote:1867d2441b]

Heb je ook je applicaties overgezet met de migratie tool? Ik heb dit namelijk ook weleens geprobeerd, maar kreeg toen net als bij jou, een opvallend traag reagerend en stroperig systeem. Na een clean install had ik nergens meer last van. Je bent wat langer bezig i.v.m. de herinstallatie van alle programmatuur, maar een nieuwe mac is het uitgelezen moment om je systeem op te schonen.

Gewoon een cacheprobleem. Verwijder het bestand ~/Bibliotheek/Caches/[b:e78f3a91cd]com.apple.preferencepanes.cache[/b:e78f3a91cd].