accu bijna leeg...

Hallo,

weet iemand hoe ik kan instellen dat mijn ibook G4 met osX tiger mij een waarschuwing geeft zodra de accu bijna leeg is?
nu gaat hij gewoon sluimeren zodra er bijna niks meer in zit maar er moet toch een instelling zijn dat hij een waarschuwing geeft?
ik heb me al wezeloos gezocht maar kan niks vinden, misschien kijk ik er overheen?
in systeemprofiel kan ik wel de volgende zin vinden onder hardware/voeding

Eerste waarschuwing i.v.m. laag niveau: Nee

maar niet hoe ik daar ‘ja’ van kan maken.

alvast bedankt!

Doorgaans helpt het je PRAM te resetten (maar daar verlies je wel instellingen mee).

Zie http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14449

[quote:2a892cbdf4="thijsvanzwam"]Hallo,

weet iemand hoe ik kan instellen dat mijn ibook G4 met osX tiger mij een waarschuwing geeft zodra de accu bijna leeg is?
nu gaat hij gewoon sluimeren zodra er bijna niks meer in zit maar er moet toch een instelling zijn dat hij een waarschuwing geeft?
ik heb me al wezeloos gezocht maar kan niks vinden, misschien kijk ik er overheen?

alvast bedankt![/quote:2a892cbdf4]
Het lijkt me wel dat je daar gewoon een ja moet invullen. PRAM reset lijkt me hier een beetje overbodig.

[quote:fd5939719b="thijsvanzwam"]Hallo,

alvast bedankt![/quote:fd5939719b]

zet in de balk bovenin het percentage aan van de accu. is deze op ongeveer 5% dan laad je hem op. Dit stel je in bij energiestand in systeemvoorkeuren.
Hoop dat je dit antwoord bedoeld??