Accu iBook loopt leeg terwijl 'ie uit staat....

Hey,

Als ik mn iBook uit heb staan (niet op standby en adapter er uit) dan loopt de accu leeg. Ongeveer 1% per dag.

Is dit normaal of zal ik toch maar ff Apple bellen?

ik denk dat dat redelijk normaal is als je weet dat er ook nog een klokje enzo in je iBook zit dat moet worden bijgehouden. Volgens mij houdt ie ook de nvram (met onmiddellijk toegankelijk materiaal) onder spanning zodat deze instellingen niet verloren gaan. Ik heb het nog niet getest met m'n iBook, maar ik weet dat m'n iPod ook leegloopt na verloop van tijd als ik 'm een tijdje niet gebruik (daar zit ook een klok etc. in)...

Weet iemand anders hier nog meer over?

Tfmichie

Dit klopt, producten waarin een interne klok zit gebruiken altijd stroom ditzelfde geldt voor mijn mobiel ook, als je de batterij eruit haalt vraagt die de eerstvolgende keer dat je hem weer aanzet wat de tijd is. Kweet alleen niet hoe dit werkt op mijn Ibookje 8)

Elke accu loopt 1% per dag terug. Maakt niet uit of het een NiCad is of een hoe zo ook allemaal mogen heten. Bellen heeft geen zin dus.

En niet alleen in een iBook. Ook de batterijen van m'n iPod en m'n Casio digitale camera en de oplaadbare batterijen in m'n flitser raken na verloop van tijd leeg.

Jan

[quote:f7fdceb81a=“artimachead”]Elke accu loopt 1% per dag terug. Maakt niet uit of het een NiCad is of een hoe zo ook allemaal mogen heten. Bellen heeft geen zin dus.[/quote:f7fdceb81a]