Accu laadt niet goed (niet standaard probleem)

Hallo, Ik heb al heel wat afgezocht op internet maar heb niets kunnen vinden. Sinds drie weken wil plotseling de accu van mijn TiBook niet meer goed laden. Als ik de accu kort loskoppel en weer aansluit laadt ie ongeveer 10 tot 15 minuten op, daarna gaat mijn lader ledje op groen en geeft os x aan dat ie berekent hoe lang het nog duurt voordat mijn accu vol is (heeft dus door dat ie niet vol is, percentages kloppen ook). Totdat ik mijn accu weer even loskoppel en daarna gaat ie weer 10 minuten laden om er vervolgens weer mee op te houden. Als ik dat een tijd volhoud is mijn accu vol en kan ik hem gewoon normaal gebruiken.

Ik heb de accu nu al meerdere keren helemaal vol geladen en ontladen zonder enig resultaat.
Ook heb ik in de open firmware meerdere keren mijn nvram (en pram) gereset en heb ik een andere lader getest.

De accu is nog maar een halfjaar oud en volgeladen gaat ie ongeveer 4 uur mee.
Het is trouwens niet een Apple accu, maar een BTI (http://www.batterytech.com).
Aangeschaft in de VS, vandaar dat ik niet even bij de dealer ben langs geweest.

Heeft iemand enig idee voor een oplossing??

Alvast bedankt!!

X-Charge log [code:1:673e95e3f6]2005-01-09 01:54:26: --- X-Charge started 2005-01-09 01:54:26: --- Battery charging (current charge = 28%) 2005-01-09 01:55:16: Battery stopped charging (current charge = 28%) 2005-01-09 01:55:36: Battery removed 2005-01-09 01:55:41: Battery installed (current charge = 28%) 2005-01-09 01:56:01: Battery started charging (current charge = 28%) 2005-01-09 02:08:16: Battery stopped charging (current charge = 35%)[/code:1:673e95e3f6]

Om even duidelijker aan te geven wat het probleem is.

Ik heb het zelfde wel eens gehad met een ander apparaat, daar heb ik toen de contactpunten van het apparaat even goed schoongemaakt en daarna was het over. de contactpuntjes zagen er schoon uit maar waren dat schijnbaar niet... de beste manier trouwens om dat te doen is met een zachte gum. als dat niet helpt dan zou ik het ook even niet weten.

succes

Bedankt, Ik zal het proberen, al heb ik wel gezien dat de connectors niet makkelijk te benaderen zijn.

Hopelijk lost het wat op!

[quote:3581a03776="2manydjs"]Bedankt, Ik zal het proberen, al heb ik wel gezien dat de connectors niet makkelijk te benaderen zijn.

Hopelijk lost het wat op![/quote:3581a03776]

en heeft het wat opgelost?

ik zit nu te twijfelen een gewone apple accu of een bti accu te kopen…

Ik heb ook dit probleem. Maar dan met 2 accu's. 1 is van Apple en de tweede heb ik gekocht van BTI omdat die van apple zo snel achteruit ging. Ik heb inmiddels een kompleet corrupte apple accu, en een BTI accu die ook maar tussen 7 en 10 % bijlaad. Inmiddels moet ik ook steeds de accu losklikken en vastklikken om bij te laden. Het schoonmaken van de contactpunten heeft bij mij niet geholpen.