Accu Macbook Pro raar

Hallo,

ik heb een Macbook Pro van ongeveer 2 jaar oud en heb het volgende probleem met mijn accu;

Wanneer ik mijn Macbook opgeladen heb en de lader los koppel werkt hij normaal en is de health van de accu ongeveer 80 %, als ik dan vervolgens de macbook dicht klap en hem een uurtje later weer op doe is opeens de accu hellemaal leeg en is de health nog maar 17%. wanneer ik hem daarna weer vol geladen heb is de health weer ongeveer 80% en begint het probleem opnieuw.

er zijn zo’n 375 cyclussen geweest.

wie o wie weet wat ik het best kan doen om dit op te lossen?

Groet Martijn

Kijk eens naar de conditie van je batterij. Staat er "Replace Soon"?

About this Mac → More Info → Hardware → Power.

er staat de ene keer vervang nu en de andere keer vervang spoedig.

375 cycli en twee jaar oud, dan is het ook mooi geweest. Die accu is gewoon op.

Dan lijkt het erop dat je batterij (binnenkort) EOL is.

http://support.apple.com/kb/HT3782?viewlocale=nl_NL

@Macosxachist: Ontwaar ik daar een Sparks broetje, Ron geloof ik? :smiley:

MOET je de batterij vervangen na een tijdje? Of kan je ook blijven werken met een batterij die EOL is?

zelf heb ik ook nog een 13" Macbook van ongeveer 2 jaar oud en deze accu heeft nog steeds 100% health en heeft 385 laat cyclussen, dus ik dacht misschien is er wat aan de accu te doen van de Macbook Pro zodat hij weer normaal zou functioneren.

[quote:b6d00b112f="Pieterr"]@Macosxachist: Ontwaar ik daar een [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Sparks_%28band%29]Sparks[/url] broetje, Ron geloof ik? :D[/quote:b6d00b112f] Correct ende juist. :)

[quote:d757414575="mphoogeveen"]zelf heb ik ook nog een 13" Macbook van ongeveer 2 jaar oud en deze accu heeft nog steeds 100% health en heeft 385 laat cyclussen[/quote:d757414575] Laat me raden: al een hele tijd niet gekalibreerd? 8)

Accu’s slijten. De één wat sneller dan de ander, maar allemaal doen ze het. Na twee jaar nog de originele capaciteit hebben, is fysisch en chemisch onmogelijk.

[quote:14eb2e9f11="mphoogeveen"]zelf heb ik ook nog een 13" Macbook van ongeveer 2 jaar oud en deze accu heeft nog steeds 100% health en heeft 385 laat cyclussen, dus ik dacht misschien is er wat aan de accu te doen van de Macbook Pro zodat hij weer normaal zou functioneren.[/quote:14eb2e9f11]

Kailbreren bedoel je. Apple heeft daar een uitgebreide uitleg over. Zou kunnen helpen, proberen kan in ieder geval geen kwaad.

[quote:0341832445="Macosxachist"]375 cycli en twee jaar oud, dan is het ook mooi geweest. Die accu is gewoon op.[/quote:0341832445]

klopt niet helemaal, de mijne is ongeveer even oud met ongeveer evenveel cycli, en nog 100%!

Even een andere vraag aan de TS...

Als je hem niet dichtklapt (slaapstand) hoe doet je batterij het dan? Het kan ook zo zijn dat een bepaald programma/bepaalde toepassing je MacBook in slaapstand leegtrekt…

Ik zal dit ui gaan testen

bedankt voor de snelle reactie

Ik heb dit ook gehad en ik heb toen Apple gebeld dat mijn batterij wel erg snel vervangen moest worden voor zo'n duur apparaat. Ik had niet meer dan 100 cycli na 2 jaar. Zij hebben mij naar mn dealer verwezen (Pro Warehouse) en ik heb bij hun toen een fikse korting op een nieuwe accu kunnen krijgen. Dus misschien een tip om je verkooppunt aan te spreken misschien valt er dan wel een korting te regelen.

Als je de MacBook dicht doet haal je dan daarna nog USB of andere kabels er uit? Dan wordt namelijk de MacBook weer wakker en slurpt die alsnog je batterij leeg.

[quote:319e8504db="mphoogeveen"] wie o wie weet wat ik het best kan doen om dit op te lossen? [/quote:319e8504db] Hallo Martijn,

dit onderwerp komt regelmatig voorbij, ik denk gemiddeld eens in de 1 a 2 weken.
Tip: type voor de gein eens “batterij macbook” (zonder") eens in het zoekveld van OMT. Je zal versteld staan van de antwoorden die je op deze manier vind, zoals hier bijvoorbeeld :wink:

[quote:e4b82f93fa="Macosxachist"]375 cycli en twee jaar oud, dan is het ook mooi geweest. Die accu is gewoon op.[/quote:e4b82f93fa]

Koop een nieuwe accu voor als je echt onderweg moet en gebruk deze accu om lekker via stop contact te kunnen werken.