Accu problemen

Ik heb de accu van m,n Ibook G3 800mhz combo weer eens gebruikt om deze te laten kalibreren. Ik gebruik m,n Ibook als Desktop en had hem voorheen altijd op de lichtnetadapter aangesloten met de accu in het Ibook. Sinds kort geeft de accu aan dat hij nog zo,n 15 uur meekan en dan ineens gaat de computer in de sluimerstand zonder te waarschuwen dat de accu bijna leeg is. Daarna lijkt hij langzaam op te laden en is ineens weer vol. Wie weet wat ik hier aan kan doen. Ongetwijfeld opnieuw kalibreren, maar ik vermoed dat ik dan eerst wel weer de melding moet krijgen dat de accu bijna leeg is. De bevoegdheden zijn gecontroleerd en deze zijn okay. M,n Ibook draait op OSX.4.1 (Tiger).

ik ben geen techneut, maar ik weet wel dat als je batterij voortdurend op netstroom staat aangesloten en dus maanden/jaren aan het laden is, die kapot gaat. Daarom wordt men ook aangeraden hun batterij uit hun laptopje/ibook te halen als die lang op netstroom gaat zitten.

Ja, ik heb ook al m'n tweede erin zitten en idd eigenlijk moet je de batterij ook soms helemaal leeg trekken en weer opladen, dan hou je hem in goede conditie en wat de voorganger al zei, heel belangrijk. :)

het zou me zelf niet verbazen dat ze kapot is, heb zelf op mijn vorige laptop ( een dell) jaren aan een stuk, van aankoop tot nu bij mijn vriendin, in het stopcontact laten zitten, resultaat, batterij na 4 minuten steeds leeg.

bij mijn powerbook nu gebruikt ik enkel de batterijvoeding als ik ermee werk, en als het langer duurt dan haal ik de batterij er gewoon uit, zoals bv bij het installeren van os x ofzo, dat ik zeker reserve genoeg heb

en ik gebruik de batterij ook steeds totdat ze leeg is, en laad ze dan pas op

en eens in de maand calibreer ik ze nog is

raad: koop een nieuwe batterij…

Op de apple site is die 79 eur:

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore.woa/90804/wo/tp7ksZVtx8U32VjegQ512tgJcjL/3.0.11.1.0.6.25.7.11.0.3