accu snel leeg

hey als ik mijn ipod gebruik dan is ie binnen een paar uur al leeg en als ik hem oplaad dan laad ie hem maar half op?? kan iemand mij helpen of heeft tip om de ipod op te laden zodag ie de 8 uur die Appel zecht dat ie mee gaat krijgt??? alvast bedankt Bernward

Contrast niet te hoog zetten. Verlichting op non-actief. Geluidscontrole uit. Klikfunctie uit.

Dan gaat hij zeker een paar uur langer mee.

oke bedankt maar als ik de ipod op de oplader leg en dan als ie klaar is er uit haal dan is de batterij recht boven in de hoek niet helemaal vol maar is de ipod dan wel helemaal opgeladen?? alvast bedankt Bernward

het kan zijn dat ie nog omhoog gaat (het balkje van de batterij) , dat heb ik tenminste, als ik hem uit het dock haal staat er dat ie halfleeg is , maar na 5 min. geeft ie aan dat ie vol is.

maar je moet wel zorgen (was ook bij mij) dat je het licht uitdoet wanneer je hem oplaad, want dan wil het licht , als je het aanhad toen je em instak, wel eens aanblijven, enja opladen terwijl het licht weer vreet van de batterij werkt nie

iRamon

Dat kan ja, dat hij bij mij ook. Na een tijdje (+/- 2 min.) zie je weer een volle batterij.

hier een publicatie van apple over het optimaliseren van het iPod (gewoon of mini) batterij gebruik

linkie

vooral deze opmerking vond ik goud…

[i:a7745f6e90]If you use your iPod infrequently (gasp), you might want to add a reminder to your calendar program.[/i:a7745f6e90]

Ik overweeg een ipod mini te kopen, maar hoor de laatste tijd nogal negatieve berichten over de levensduur van de accu. OK, Apple geeft nu op hun website adviezen over een juist batterij-gebruik, maar is het werkelijk een probleeem of zijn het wildwest-verhalen die door de concurrentie stevig worden opgeblazen? Ik heb andere apparaten met eveneens een Li-on-accu (o.a. pda) en die werken al jaren probleemloos.

Wie geeft raad? Alvast bedankt!

@vriesela

ja heel raar
ik heb in me telefoontjes ook allemaal li-ion batterij
en sommige doe ik al 2 jaar mee en nog geen probleem
maar bij apple is de porbleem behoorlijk groot
hoewel ze er bij de 4G staat dat minimaal 12 uur luisterplezier is…
kan ik iig er 6 vanaf halen, omdat ik alleen aan de knopjes zit vanwege het overslaan van liedjes (dit is egt NIET overdreven)
ook blijkt het maar 300 - 500 oplaadlevens te hebben :slight_smile:
dus voor de mensen die veel reizen…koop maar alvast een nieuwe

maarja aan alle goede dingen zitten ook slechte eigenschappen.

Mijn iPod accu spoort helemaal niet.

Ding was gister vol.
Half uurtje gebruikt.
Neer gelegd.
Vandaag wou ik em weer gebruiken, was ie helemaal leeg!

Denk dat ik maar even mee naar Dixons ga (daar heb ik em gekocht).