Accu wijsheid mbt Powerbook

Ik zal m'n nieuwe Powerbook vnl binnen gebruiken en wil de accu zoveel mogelijk ontzien. Als je dat ding toch in het stopcontact propt, kun je dan niet beter je accu eruit halen, anders wordt ie voortdurend opgeladen en dat lijkt me niet echt bevorderlijk voor de levensduur...

Wat is wijsheid? In de handleiding staat er niks over maar weet iemand misschien wat Apple’s standpunt is in deze?

MacWolf

Als ze hetzelfde type accu's gebruiken als in de iPods moet het niets uitmaken.

Ik weet het nog niet voor mijn PowerBook, maar mijn iBook heb ik nu een jaartje of 3 (schat ik) en deze staat altijd, dag en nacht, aan. Nog geen enkele nadelige gevolgen ondervonden voor de accu. Ik heb nog steeds een uurtje of 4 power als ik 'm een keer zonder voeding gebruik...

[quote:804ca824f5="Wolf"]Als je dat ding toch in het stopcontact propt, kun je dan niet beter je accu eruit halen, anders wordt ie voortdurend opgeladen en dat lijkt me niet echt bevorderlijk voor de levensduur...

MacWolf[/quote:804ca824f5]

Dan wordt ie dus ook niet continue opgeladen; vol = vol
Mijn iBook G4 (8 mnd oud) gaat ook nog zeker 4 uurtjes mee en hnagt 90% van de tijd aan het stopcontact. Als ik hem met accu gebruik ga ik wel tot het naadje, helemaal leeg dus!

als je je accu eruit haalt, dan gaat je powerbook automatisch op een lagere snelheid werken, net zoals bij het opstarten...

over de accu enzo kun je ook goed even de technische documenten over de betreffende powerbook lezen…