ACDSee

Ik weet even niet waar ik hem kwijt moet dus hier maar even.

Ben net overgestapt van windows ( gebruik ik nog steeds ) naar Mac ( Macbook Pro ).
Als ik nu foto’s op mijn Macbook zet vanaf mijn Camera ( jpeg ) en ik sleep ze naar mijn DVD en brand ze is alles oke.
Nu moet ik ze ook op mijn windows computer met ACDsee gaan gebruiken maar daar zie ik wel de bestanden alleen hij laat geen kleine voorbeeldjes meer zien. Dat doet hij wel als ik rechtstreeks op mijn dvd ga staan.

Als ik precies dezelfde bestanden brand op mijn windows computer gaat het allemaal wel goed. ??

Hoe brand je je foto's op je mac? Met welk programma en welke cd-instelling gebruik je?

Ik sleep ze naar mijn DVD en click dan op dat symbooltje wat er naast staat.

Een thumbnail zit in de resourcefork van de jpg. Als er geen thumbnails in staan, krijg je een generiek jpg-symbool te zien. Thumbnails aanmaken kan met verschillende programma's, dat is op het forum of op een site als versiontracker wel te vinden. Verder kun je op de Mac ook nog kiezen om de voorvertoning aan te zetten (in de Findervoorkeuren). Dat krijg je ook een kleine afbeelding te zien, maar die wordt gegenereerd door de Quicktime engine. Deze zit dus niet in het bestand en is afhankelijk van de plaats waar de afbeelding staat. Op een andere computer heb je er dus niks aan.