achtergrondgeluiden in audio weg filteren

Hallo iedereen,

Ik zit met het volgende ik heb een movie file waarbij ik in de audio van dit filmpje de achtergrond geluiden wil weg filteren maar de stem van diegene die praat wil ik behoden!

heeft iemand enig idee hoe ik dit in Final Cut Express voor elkaar kan krijgen??

Alvast bedankt!

Groeten,
Frenco

ligt er aan wat die geluiden zijn, een lage brom bijv. kan je met een equalizer makkelijk wegfilteren, maar zodra 't geluid erg aanwezig is en veel dezelfde frequenties heeft als de stemmen die je hoort wordt 't moeilijk...

Ik zeg ga spelen met de equalizer…

Ik heb goede ervaringen met het programmaatje 'soundsoap'; maar wel m.n. voor gelijkmatig achtergrond geluid (brommen, reutels, ruizen enz).

dag frenco

soundtrack pro heeft de mogelijkheid om stoorgeluiden weg te werken, binnen bepaalde grenzen uiteraard.
soundtrack doet dat door sample te nemen van het desbetreffende stoorgeluid
en dat dan te matchen over de hele clip
is soms wonderlijk om het resultaat ervan te horen

peter

Weet niet of je de opname zelf gemaakt hebt, maar daar ligt helaas wel de sleutel tot de oplossing voor je probleem in de toekomst. Zoals eerder hier gesteld valt je probleem met wat nabewerking wel redelijk goed te 'tackelen', vooral als het een constante geluidsbron betreft. Een beetje aandacht voor geluid tijdens opname kan je echter heel veel werk besparen.

Als het achtergrond geluid lijkt op de A12 tijdens de avondspits helpt filteren niet. Ook het toepassen van een noise-gate zal niet helpen. Ik vrees, dat je zult moeten na-synchroniseren, met een beetje set-noise er bij gemixt, zodat het "net echt" lijkt. Als het niet echt nodig is om de spreker de hele tijd "lip-synchroon" in beeld te hebben, kun je wat andere beelden er overheen plakken. Succes.