Achtergrondkleur in site - hoe kom ik er achter welke is gebruikt?

Hoi Hoi,

Allereerst: ik weet verder niks van web als in het maken van pagina's, programmeren en dergelijke. Maar nu wil ik er achter komen welke achtergrondkleur iemand in zijn site heeft gebruikt. Waar kan ik zoiets zien? Of wordt het een kwestie van met de pantonewaaier in de hand een beetje gokken? (want dan zit je weer met calibratie van je beeldscherm en zo?)

Alvast bedankt, vuurvliegje

[quote:post_uid0="Firefly"]Hoi Hoi,

Allereerst: ik weet verder niks van web als in het maken van pagina's, programmeren en dergelijke. Maar nu wil ik er achter komen welke achtergrondkleur iemand in zijn site heeft gebruikt. Waar kan ik zoiets zien? Of wordt het een kwestie van met de pantonewaaier in de hand een beetje gokken? (want dan zit je weer met calibratie van je beeldscherm en zo?)

Alvast bedankt, vuurvliegje[/quote:post_uid0]
Ik kom ook uit de grafische (drukkerij) wereld, maar zoals je reeds zegt een PMS-waaier is gemaakt voor boven een drukwerk (CMYK/PMS) en niet boven/tegen een beeldscherm (RGB) en over kalibratie van een monitor nog maar te zwijgen.

Mij lijkt het beste dat je naar de desbetreffende site heen gaat en de source-code bekijkt onder menu 'View' (appeltje-E)
Dan moet je even kijken naar de code "bgcolor="#FFFFFF" en vergelijken met de aanduiding in een webeditor zoal GoLive, Dreamweaver enz.

Trouwens deze kleuraanduidingen vind je ook een andere grafische software zoals PhotoShop, Illustrator enz.

Succes!

Zoek zoiets in de source van de website: <body bgcolor="#ffffff">

Paste de "#ffffff" in de kleurkiezer van Photoshop bijvoorbeeld.

Adriaan

Kwam inderdaad 99ccff tegen, heb deze in kleurkiezer van PhSh geplakt en kwam op dezelfde CMYK waardes uit die ik had gevonden ondertussen door een screenshotje te maken, deze in PHSH te openen en met het pipetje de kleurinfo er uit te halen. Twee manieren, zelfde resultaat.

Tis gelukt! Thanx guys! :smiley:

Screenshotje! Mooi voorbeeld van KISS (Keep it simple, stupid) ;)