Acquisition/Limewire/XNap

Ik heb inmiddels Limewire, XNap en Acquisition geprobeerd en vind het eigenlijk allemaal niks. Downloaden duurt eindeloos of gebeurt helemaal niet! Als ik bijvoorbeeld Acquisition opnieuw opstart begint het downloaden om vervolgens weer snel te stoppen met de melding: "waiting". Weet iemand een alternatief en zo ja waar vind ik die?

Speeddownload :p  ;)

Ik ben een leek op dit gebied maar zou je misschien in het kort kunnen uitleggen hoe ik met speed download dingen van Acquisition kan downloaden, hij pakt automatisch Explorer etc maar geen Acquisition  :0 . Alvast bedankt

Let vooral op de :p en ;) in jeepee's post!

Ik ben zelf ook op zoek geweest naar goede p2p programmas voor de Mac. Acquisition/Limewire duurt inderdaad tijden voordat er iets binnen komt.

Wat ik zelf gebruik is mldonkey) origineel een programma voor het edonkey netwerk. Het is een console programma gemaakt voor unix varianten dat erg in ontwikkeling is (in de versie voor ontwikkelaars, de CVS versie, worden ook andere netwerken ondersteund zoals Overnet (de opvolger van edonkey), soulseek (erg goed netwerk voor electronische muziek), OpenNapster en Limewire (gnutella netwerk). Dit console programma is dan via een lokale webpagina of een GUI als CocoDonkey te beïnvloeden.

Het instellen van een en ander kan redelijk pittig zijn vooral als je niet gewend bent om met de Terminal om te gaan. Gelukkig heeft iemand veel benodigde bestanden bij elkaar gezet op zijn iDisk. In “How to use mldonkey on Mac?.sit” staat de uitleg gegeven. Als je zijn stappen uitvoerd moet het lukken om het werkend te krijgen op Mac OS X.2 (Jaguar), als je het in OS X.1 werkend wilt krijgen moet je fink installeren maar dan gaat het echt pittig worden.