Acquisition/Limewire/XNap

Ik heb inmiddels Limewire, XNap en Acquisition geprobeerd en vind het eigenlijk allemaal niks. Downloaden duurt eindeloos of gebeurt helemaal niet! Als ik bijvoorbeeld Acquisition opnieuw opstart begint het downloaden om vervolgens weer snel te stoppen met de melding: "waiting". Weet iemand een alternatief en zo ja waar vind ik die?

Speeddownload :p  ;)

Ik ben een leek op dit gebied maar zou je misschien in het kort kunnen uitleggen hoe ik met speed download dingen van Acquisition kan downloaden, hij pakt automatisch Explorer etc maar geen Acquisition  :0 . Alvast bedankt

Let vooral op de :p en ;) in jeepee's post!

Ik ben zelf ook op zoek geweest naar goede p2p programmas voor de Mac. Acquisition/Limewire duurt inderdaad tijden voordat er iets binnen komt.

Wat ik zelf gebruik is mldonkey) origineel een programma voor het edonkey netwerk. Het is een console programma gemaakt voor unix varianten dat erg in ontwikkeling is (in de versie voor ontwikkelaars, de CVS versie, worden ook andere netwerken ondersteund zoals Overnet (de opvolger van edonkey), soulseek (erg goed netwerk voor electronische muziek), OpenNapster en Limewire (gnutella netwerk). Dit console programma is dan via een lokale webpagina of een GUI als CocoDonkey te beïnvloeden.

Het instellen van een en ander kan redelijk pittig zijn vooral als je niet gewend bent om met de Terminal om te gaan. Gelukkig heeft iemand veel benodigde bestanden bij elkaar gezet op zijn iDisk. In “How to use mldonkey on Mac?.sit” staat de uitleg gegeven. Als je zijn stappen uitvoerd moet het lukken om het werkend te krijgen op Mac OS X.2 (Jaguar), als je het in OS X.1 werkend wilt krijgen moet je fink installeren maar dan gaat het echt pittig worden.

Een mooie eigenschap aan het edonkey netwerk is dat bestanden een unieke code meekrijgen waarmee ze te vinden zijn. Hierdoor is het makkelijker om ze te downloaden, en moeilijker om nepbestanden te downloaden (zoals bij PC spelletjes met Kazaa gebeurd). Dit als je een goede bron voor deze codes hebt zoals Sharereactor. Op de forums van Sharereactor is ook een topic te vinden over edonkey op de mac, en codes (ed2k links) naar programmas en spelletjes voor de mac.

Nadelig aan het edonkey netwerk is dat het vooral bedoeld is voor films en ISOs en niet zozeer voor het downloaden van losse MP3s (albums zijn vaak ingepakt wel te vinden). En als je een echt goede ingang op het netwerk wilt hebben moet je speciale lijsten met servers dagelijks (laten) downloaden. Zelf heb ik dit laatste echter nog niet gedaan en vind ik het gewoon goed werken.[/url]

ik heb geprobeerd om mldonkey aan de praat te krijgen maar het lukt me niet...

ik heb de handleiding aangehouden die in de idisk staat die je hierboven noemt, maar ik krijg steeds connection refused op het 127.0.0.1:4080
en het commando ./ in de terminal geeft een unknown command melding.

weet je waar dit aan ligt?

Waarom P2P??? Hotline en Carracho zijn ook heel handig in dingen downloaden!! Het enige wat je nodig hebt is een goede host en dan een membership. Die kan je vaak krijgen door dingen van jouw computer te uploaden naar hun server. (Wel iets waar ze wat aan hebben en wat ze nog niet hebben) Hotline en Carracho is in het begin een beetje moeilijk te begrijpen (vond ik) maar als je het eenmaal snapt is het veel beter dan P2P dingen zoals LimeWire. Hotline en Carracho zijn gratis te gebruiken (bij hotline kan je wel registreren) Carracho is Mac-only!!! Give it a try!!!

Dennis :wink:

[quote:311c548e88]Carracho is Mac-only!!! [/quote:311c548e88]

En 't is daar vaak ook nog 's bere gezellig op de chat :smiley: Dus tijdens het downloaden ken je lekker kletsen met :apple: Mac freaks :apple: uit de hele wereld. Wat wil je nou nog meer :mrgreen:

Eerlijk gezegd heb ik de handleiding niet aangehouden bij het installeren (ik probeerde een oudere versie ofzo en daarbij werkte de handleiding niet) maar aan je post te lezen denk ik dat je mldonkey nog niet werkend gekregen hebt. Hierdoor geeft ook de webpagina op 127.0.0.1:4080 een foutmelding.

Aan je post te lezen neem ik aan dat je het via de Terminal probeert te starten. Stel je hebt de Folder van mldonkey neergezet in de hoofdmap van je gebruiker (dus bv. /Users/Gebruikersnaam/mldonkey). Probeer dan eens het volgende

start Terminal
cd ~/mldonkey
./mldonkey

De tweede regel hierboven zorgt ervoor dat je in de Folder mldonkey terecht komt en de regel eronder start mldonkey. De ./ geeft aan dat je mldonkey wilt starten en dat je de mldonkey bedoelt die in de map staat waar je zit (dit is gedaan uit veiligheid).

Als het goed is krijg je dan een mededeling als:

Your system supports 256 file descriptors
Using Message File /Users/ckuijjer/.mldonkey_messages.ini
Network Donkey registered
Loading history file …done
Network Donkey:server registered
Network Donkey:server disabled
Network Donkey enabled
… etc etc etc (en bij mij een aantal foutmeldingen :))

je kan nu met een browser naar 127.0.0.1:4080 gaan en het programma gebruiken, je mag de Terminal overigens niet afsluiten ander wordt mldonkey uitgezet. Ik start mldonkey overigens altijd zo op:

./mldonkey > /dev/null &

Zodat alle uitvoer naar /dev/null gaat, ofwel verdwijnt en & ervoor zorgt dat je de Terminal uit mag zetten en mldonkey blijft draaien. Ik ben er achter gekomen dat je altijd mldonkey moet afsluiten voordat je de computer uitzet anders kan je dingen kwijtraken

Momenteel veel courante apps van LimeWire geplukt. Gewoon 's nachts laten prutelen. Zeer specifieke dingen zullen inderdaad elders vandaan gehaald moeten worden. (terwijl Maya en AVID DV niet echt courant zijn wel?)

• gedurende het downloaden kan staren naar het scherm ergernis opwekken. Oplossing: kies een andere hobby! e.g. slapen :-p *

ckuijer: is dit dan een edonkey zonder dat je hoeft te werken met de terminal?!

http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=14395&db=mac

Kga die nu eens proberen :slight_smile:

ik neem aan van wel ja, lijkt me een fijn programma, maar helaas geeft de dmg een foutmelding (iets over een gebroken pipe oid)

ok ik heb mldonkey aan de praat gekregen... pff volgens mij had ik niet de goede versie ofzoiets maar ik heb toch nog een klein probleempje....

ik krijg geen servers
“0 servers connected”

moet ik iets doen aan de port instellingen van mijn firewall?

Wat dacht je van drumbeat? Geeft bij mij snel dingen die ik zoek. Enkel moet je hem registreren. Alhoewel, de saltmine biedt altijd wel weer opties. :wink:

neo heb ik gehaald van versiontracker en die zoekt open poorten van pc's op het kazaa netwerk. Na een paar dagen zoeken heb ik nu +/- 1000 GB aan liedjes op de lijst staan, dus het begint wat te worden, want de oplaadsnelheid is goed., van 5 tot 50 kb/s en meestal is het rond de 10 tot 35 kb/s dus de moeite lijkt me. Limewire is de laatste tijd erg traag en 'stotterig'.Probeer het maar, groeten van hans

LImewire heeft net een nieuwe verie gelanceerd: Wellicht wat opstart problemen?

GreetZ

Crazy Ivan

het rare van mldonkey is dat hij bij mij ook altijd verteld dat hij 0 servers heeft maar dat het toch in zekere mate werkt (niet echt snelle downloads, of goed alles te vinden maar doenlijk). Ik heb het idee dat de 0 servers slaat op servers van het edonkey netwerk zelf, dat niet zo van mldonkey houdt (gebruikt niet het officiele protocol o.i.d.), gelukkig maakt hij wel connectie met overnet servers, maar dat zie je dus niet in die statistiek (wel mogelijk dacht ovstats intikken).

Beste manier is om maar naar www.sharereactor te gaan en daar een nieuwe, bekende film te downloaden (waar sharereactor de ed2k link automatisch wil toevoegen kan je copy to clipboard o.i.d doen en dat pasten in het window voor mldonkey, dan de knop ed2k inklikken)

Yo, ik gebruik CocoDonkey maar vind dat het downloaden langzaam gaat, en soms doet de zoekfunctie niets. Weten jullie hoe dat komt?

Hallo, Ik gebruik CocoDonkey om filmpjes mee te downloaden. Nu heb ik eigenlijk nog een paar vraagjes. Weten jullie hoe je een filmpje kan previeuwen? En waarom komen me bestanden die ik aan t' downloaden ben niet in de map "incoming" maar "temp"??? Ook heb ik gemerkt dat internetten heel langzaam gaat als CocoDonkey in de achtergrond aan het downloaden is :( Weten jullie hoe dat kan, en wat ik er aan kan veranderen?

Bedankt

je kan bij de prefs instellen hoeveel bandbreedte je besteed aan donkey. Als je hier niets invult neem donkey het maximum en zul je tijdens internetten vertragen ondervinden.

Het getal wat je invult is in kb/s.

over dat temp en incoming weet ik niet wat je moet doen.

ps
directconnect werkt erg snel voor filmpjes.
alhoewel ik het verder niet zo’n fijn programmaatje vind en misschien installeer je hier ook wel spyware mee…
het is het gokje waard denk ik.