Acrobat Distiller werkt maar niet!

Wat ik ook probeer(alle fonts uitzetten bijvoorbeeld), mijn distiller flushed alle bestanden die zijn aangemaakt in quark xpress. Als hij begint staat er in de log wel iets over symbol(de font neem ik aan). Ik weet niet zeker of dit er iets mee te maken heeft. Ik heb systeem 9.2.2 en quark 4.11. Zowel distiller 5.0 en 4.0 flushen het bestand dus het ligt niet aan het programma zelf denk ik. Is distiller ergens niet compatible mee?

hoi olbo,

Fonts alleen uitzetten is niet genoeg (als het daar ook aan ligt).
Wat je eens zou moeten proberen is, om de fonts uit je systeemmap te halen, zoals de coerier, helvetica en de symbol.

stuur mij anders het logje ff op, ik heb er een beetje kijk op.

greetzz en succes

Veel DTP-ers hebben de neiging om de fonts in de map "lettertypen" in de systeemmap te saneren. Als je een OS installeert komen daarin een aantal fonts, en andere programma's plaatsen er soms nog enige bij. Laat deze fonts staan. Illustrator 10 b.v. heeft er een hekel aan als de standaard door Mac OS geïnstalleerde fonts niet aanwezig zijn, en start vervolgens niet op.

Controleer dat eerst.

Deze moeten minimaal in de map lettertypen staan:

Adobe Sans MM
Adobe Serif MM
AdobeFnt.lst
AdobeSanMM
AdobeSerMM
Andale Mono
Apple Chancery
Arial
Arial Black
Capitals
Charcoal
Chicago
Comic Sans MS
Courier
Courier New
Gadget
Geneva
Georgia
Helvetica
Hoefler Text
Impact
Monaco
New York
Palatino
Sand
Skia
Symbol
Techno
Textile
Times
Times New Roman
Trebuchet MS
Verdana
VT102Font
Webdings

Vooral de Adobe Sans MM, Adobe Serif MM, AdobeFnt.lst, AdobeSanMM en AdobeSerMM worden door Acrobat gebruikt voor intern gebruik.

Het kan zijn dat de symbol dubbel geactiveerd is, maar een fontmanagement programma moet dat aangeven.

Ten tweede:
Bij aanmaken van postscript composiet CMYK maken, dus kleurscheidingen UIT.

Ik zal het eens proberen. Ik heb de Adobe sans en serifbxtra weer geinstalleerd omdat atm deze ook graag wou hebben. Is distiller zo gevoelig voor fonts? Nou, ik zal eens proberen.